قزوین آماده توسعه روابط اقتصادی با صربستان است



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در دیدار با سفیر صربستان در ایران گفت: قزوین ظرفیت های بسیار خوبی در بخشهای صنعتی ، کشاورزی و گردشگری دارد که می تواند برای سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب باشد.

وی گفت: قزوین مکانی برای تردد و ارتباط 11 استان مهم کشور است و با همجواری با پایتخت و دسترسی آسان به بندر و دریای خزر نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد که اهمیت آن دوچندان است در توسعه روابط تجاری.

استاندار قزوین گفت: اگرچه جاذبه های مختلفی وجود دارد اما این استان هنوز برای مردم دنیا و تجار و گردشگران ناشناخته است که اگر بتوانیم همه فرصت های خود را ارائه دهیم بدون شک مورد استقبال سرمایه گذاران قرار خواهیم گرفت.

جمالی پور گفت: بیشتر کسانی که در قالب هیئت های تجاری یا گردشگران یا سرمایه گذاران به قزوین سفر کرده اند معمولاً با خاطرات خوشی از بین رفته اند و دیدگاه های آنها نسبت به منطقه تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: امروز فرصت های گردشگری و اقتصادی جای سیاست را گرفته و كشورها را به هم نزدیك كرده است و قزوین به عنوان پایتخت برای نیم قرن ، اگر ظرفیت های مشترک را تعریف كنیم مطمئناً می تواند برای هیئت های صربستان جالب باشد. “ما می توانیم روابط صحیح تری با صربستان نسبت به گذشته داشته باشیم و زمینه همکاری را فراهم کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: ظرفیت ایران در جهانگردی بسیار زیاد است که بسیاری از آنها ناشناخته است و وجود صحرا و طبیعت زیبا و محصولات صنعتی و کشاورزی می تواند زمینه را برای توسعه روابط فراهم کند.

بیشتر بخوانید  اسم برای ماهی | خلاقانه ترین اسامی برای ماهی بر اساس نوع و رنگ [فارسی - انگلیسی]

وی افزود: محصولات کشاورزی با کیفیت بالا مانند انگور ، کشمش ، صیفی جات و گیلاس در استان قزوین داریم که برای کشور شما جذاب است و می تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین ایجاد هیأتی دوجانبه را برای دستیابی به نقاط مشترک پیشنهاد داده است و این می تواند آغاز همکاری بین ایران به ویژه قزوین و صربستان باشد.

جمالی پور افزود: اگرچه کرونا مشکلاتی را در زمینه توسعه گردشگری ایجاد می کند ، اما ما آماده هستیم اقدامات لازم را برای آماده سازی زمینه گردشگران بیشتر از صربستان در سال آینده در این استان انجام دهیم.

وی گفت: من از اتاق بازرگانی می خواهم مجموعه ای از فرصت های سرمایه گذاری را برای شما در اختیار استان قرار دهد تا وضعیت این استان را بررسی كند و برای توسعه روابط اقدام كند.

استاندار قزوین گفت: ایران بهشتی برای سرمایه گذاری است و به عنوان یک قدرت منطقه ای می توان به توسعه اقتصادی با سایر کشورها به ویژه صربستان با سوابق خوبی با این کشور از گذشته فکر کرد و زمینه روابط نزدیکتر بین مردم ایران و صربستان را فراهم کرد. بیشتر از قبل

جمالی پور افزود: روابط ایران با جهان همیشه همکاری و احترام متقابل بوده و مردم ما مهمان نواز و صمیمانه هستند و از روابط با کشورها مراقبت می کنند.

وی گفت: امروز دشمنان و استکبار جهانی ناجوانمردانه چهره ایران را در جهان نابود کرده اند ، دلیل اصلی آن صهیونیست ها بوده و با بسیج رسانه ها و تبلیغات دروغین چهره تاریخی و فرهنگی ایران را سردرگم کرده اند اما کسانی که در ایران بودند . “آنها واقعیت های زیادی را دیدند و به عظمت کشور و ملت ما پی بردند.

بیشتر بخوانید  رقابت کشورها برای جذب استعدادها | آزاد و خوش‌قریحه

استاندار قزوین گفت: ما انتظار داریم سفیران حاضر در ایران سفیر واقعیت های ملت ایران در سراسر جهان باشند و آنچه در ایران اتفاق می افتد را بگویند و فضای غلط و ناجوانمردانه را خنثی کنند.

وی افزود: ما از صرب ها دعوت می کنیم به ایران و استان قزوین سفر کنند و عظمت و عزت ایران و مهربانی و فرهنگ مردم ما را ببینند و حتی اگر آنها به کشور ما سفر کنند و واقعیت ها را ببینند قطعاً نظرات آنها متفاوت خواهد بود “

جمالی پور یادآور شد: پس از سفر سفیر صربستان به قزوین ، ما تأکید می کنیم که هیئت آماده ارتباط با تجار و نمایندگان شما و بررسی توسعه روابط خواهد بود.

وی افزود: ایران اسلامی به استثنای اسرائیل که ما این رژیم را اشغالگر و اشغالگر می دانیم به دنبال تعامل و توسعه روابط با همه کشورها است.

استاندار قزوین گفت: صربستان کشور خوبی است و ما می توانیم همکاری خوبی با شما داشته باشیم و امیدواریم که این سفر آغاز یک تفاهم عالی باشد.

48

دیدگاهتان را بنویسید