مراسم ترحیم سالگرد شهادت امام جواد (ع) توسط مقامات دربار منور رضوی


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز ، همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) ، مراسم عزاداری و تسلیت خدمتگزاران جهان محمد (صلح مردم) مصادف با صبح روز شهادت امام جواد (ع) در صحن جمهوری اسلامی حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی در این مراسم ضمن عذرخواهی از سالروز شهادت حضرت رضا (ع) ، اظهار داشت: در بین ائمه معصومین (ع) ، امام جواد (ع) از جمله کسانی بود که اندک بودند برگهای زندگی و در سن 15 سالگی آنها شهید شدند.

این استاد اخلاق و خانواده با بیان اینکه زندگی عملی و شخصی امام جواد (ع) و راهی که آنها طی کرده اند باید سر همه باشد ، افزود: مرگ بدن موجود زنده ای را پنهان می کند و نام و سنت و فقط ذات خداوند را از بین می برد. دائمی می ماند

وی افزود: مردم تولد و ازدواج را هنگام فرار از مرگ یک اتفاق شاد و شیرین می دانند ، زیرا آنها نمی دانند چه اتفاقی افتاده و احساس حالت خوبه آنها آن را ندارند ، در حالی که طبق فرمایش پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) مرگ نیز بخشی از تغییرات زندگی است ، دنیا بیش از یک ساعت دوام ندارد و زندگی در این مراحل سالم خوب است .

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه نام و یاد پیامبران و ائمه اطهار انسان را یادآور خدا می کند ، ادامه داد: موجودات دو دسته هستند ، گروهی یک بار متولد می شوند و می میرند و دسته دیگر که دو بار متولد می شوند ، یک بار توسط مادر و دوباره آنها با شهادت خود در جهان جاودانه می شوند. امام جواد (ع) امروز با شهادت خود دوباره متولد شد و چهره خود را به روی مردم گشود.

بیشتر بخوانید  8 ایرانی توسط فدراسیون های مختلف جهانی به المپیک توکیو دعوت شدند - اخبار ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم

وی افزود: در میان ائمه معصومین (ع) فقط امام رضا (ع) امام را در زمان خلیفه آفرید و بعد از او شیعیان دوازده نفر بودند در حالی که قبل از او چندین فرقه شیعه وجود داشت.

در این مراسم حاضران از آواز ابراهیم گانه ، مداح و یادآور اهل بیت (ع) شکایت کردند. دعاهای خاص امام رضا (ع) قرائت شد.

انتهای پیام / 70068


دیدگاهتان را بنویسید