“ریچارد برانسون” تا چند ساعت دیگر در فضا منتشر خواهد شد + فیلم


چند ساعت دیگر ، ریچارد برانسون ، بنیانگذار شرکت فضایی Virgin Galactic ، اولین پرواز فضایی تجاری با سرنشین را انجام می دهد. در طول این سفر ، بنیانگذار این شرکت با پنج نفر دیگر به فضا می رود که همه کارکنان این شرکت هستند.

به گزارش ایسناپوشش مستقیم این پرواز امروز ، 11 ژوئیه ، ساعت 9:00 به وقت شرقی (5:30 بعد از ظهر تهران) آغاز می شود. WhiteKnightTwo VSS Unity را در ارتفاع 50،000 فوت (15 کیلومتری) بلند کرده و راه اندازی می کند. سپس موشک یونیتی پرتاب می شود و سفینه 6 خدمه را به “کار” ما می رساند. خط کار ما یک خط فرضی در مدار در فاصله 100 کیلومتری زمین است. اندکی بعد موشک Unity به زمین بازگشت.

فضانورد هندی سیریشا بندلا به همراه ریچارد برانسون ، بنیانگذار Virgin Galactic در نیومکزیکو یکی از شش مسافر پرواز فضایی خواهد بود.

وی در هوستون هند متولد شد و از سیرینا باندالا ، متولد جنتور هند ، وی پس از کالپانا چاولا ، دومین زن هندی زاده خواهد شد که به فضا می رود. راکش شارما و سونیتا ویلیامز دیگر فضانوردان هندی بودند که قبل از بندالا به فضا رفتند.

این مهندس 34 ساله هوانوردی هندی اخیراً از طریق انتخاب در حساب کاربری خود در توییتر ابراز خوشحالی و تشکر کرده است.

وی ادامه داد: من بسیار افتخار می کنم که عضو خدمه مأموریت باورنکردنی Unity 22 و عضو این شرکت هستم که هدف آن ایجاد امکان سفرهای فضایی برای همه است.

وزیر امور خارجه سابق آندرا پرادش N Chandrababu Naidu نیز دو عکس را در حساب توئیتر خود به اشتراک گذاشت ، یکی با تمام خدمه این مأموریت و دیگری عکس سیریشا بندالا. وی نوشت: “زنان هندی مانند همیشه سقف شیشه ای را می شکنند تا قدرت و توانایی خود را به همه ثابت کنند.” در 11 ژوئیه قرار است سیریشا باندلا با ریچارد برانسون و تیم فضانوردان با VSS Unity به فضا پرواز کند که باعث افتخار همه هندی ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید  جزییات مهم از افزایش حقوق بازنشستگان

میلیاردر انگلیسی و بنیانگذار Virgin Galactic ریچارد برانسون در تاریخ 2 ژوئن اعلام کرد که قبل از جف بزوس ، بنیانگذار آمازون ، در 11 ژوئیه پرواز فضایی انجام خواهد داد. برانسون می گوید: “من معتقدم این فضا به همه ما تعلق دارد.” من همیشه یک رerیاپرداز بوده ام و مادرم همیشه به من می گفت که هرگز تسلیم نشوم. در 11 ژوئیه ، رویای من تحقق می یابد.

این تصویر همه اعضای مأموریت Unity 22 را نشان می دهد که از چپ به راست لیست شده اند: خلبان دیو مکی ، کوپلین بنت ، افسر ارشد عملیاتی ، بنیانگذار بت (بت موزس) ، فضانورد برانسون ، سرمربی سیریشا باندلا ، دستیار و خلبان مایکل ماسوچی .

پوشش زنده مأموریت توسط مجری آمریکایی استفان کولبرت ارائه خواهد شد. علاقه مندان می توانند مراجعه کنند این از وب سایت زنده مأموریت دیدن کنید. هدف از این سفر کشف راحتی صندلی ها ، بی وزنی و منظره از زمین در رابطه با فضا است.

رقابت بین سرمایه داران فوق العاده ثروتمند برای سفرهای فضایی شدت گرفته است. با اعلام خبر پرواز بزوس که در تاریخ 20 ژوئیه برگزار شد ، شایعه ای مبنی بر اینکه ریچارد برانسون ، بنیانگذار Virgin Galactic ، نیز قصد دارد با بنیانگذار آمازون رقابت کند. بازار رقابتی گردشگری فضایی برای دو بنیانگذار معروف شرکت های فضایی بسیار داغ شده است. بزوس همچنین در تاریخ 20 ژوئیه پرواز فضایی خواهد داشت. Blue Origin ، یک شرکت خصوصی فضایی متعلق به جف بزوس ، مالک آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد جهان ، اعلام کرد که ماری والاس والی فانک 82 ساله در اولین پرواز سرنشین دار خود است. نیوزپارد حضور خواهد داشت و مقام چهارم به او تعلق دارد. سه مسافر دیگر این پرواز جف بزوس ، برادرش مارک و برنده گمنامی خواهند بود که در حراجی بلیط 28 میلیون دلار خریداری کرده است. این پرواز در کل 11 دقیقه طول می کشد و آنها تقریباً چهار دقیقه بالاتر از خط کار ما باقی می مانند ، که به عنوان مرز بین جو زمین و فضای خارجی تعریف می شود.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  شهادت یک پلیس در سالروز تولد مرحوم کیان پیر فلک

دیدگاهتان را بنویسید