اتهامات جدید علیه رئیس جمهور سابق قرقیزستان


به گزارش خبرنگار منطقه ای خبرگزاری فارس ، الماسبک آتامبایف ، رئیس جمهور پیشین و فرید نیازوف ، رئیس کمیسیون شهروندی در زمان ریاست جمهوری ، به صدور گذرنامه غیرقانونی برای شهروندان ترکیه در سال 2016 مظنون بودند.

در حال حاضر تحقیقات برای تکمیل پرونده در جریان است.

با این حال ، ضمیر یوسیف ، وکیل اتمبائف ، به اتهام جدید پاسخ داد و گفت که او معتقد است مقامات می خواهند از این طریق اعتماد به نفس خود را بازیابند.

وی افزود: من نمی دانم این شهروندان ترکیه چه کسانی هستند؟ با این حال ، من شروع این پرونده جنایی را با آدم ربایی “ارهان ایناندا” مرتبط می دانم.

این وکیل دادگستری در بیانیه ای اعلام کرد که قبلاً مشخص شده بود که سرانجام آرهان شهروند قرقیزستان در نتیجه توافق بین دو کشور به مقامات ترکیه تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: در سال 2002 ، آرهان با حکم شماره 115 “عسکر آکائف” ، به دلیل صلاحیت در توسعه آموزش در قرقیزستان ، دیپلم جمهوری قرقیزستان را به او اعطا کرد. در سال 2004 ، وی بخاطر سهم خود در توسعه آموزش در کشور ، مدال Dunk را برای فرمان 319 دریافت کرد. سرانجام ، در سال 2012 ، وی به دستور آلماسبک آتامبایف ، رئیس جمهور وقت ، تابعیت قرقیزستان را دریافت کرد.

این وکیل دادگستری گفت: “من فکر می کنم این تلاشی برای بازگرداندن اعتماد مقامات به مردم و پرونده ارهان است.”

انتهای پیام / ساعت


بیشتر بخوانید  آمار تلخ جان باختگان سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی/ 202 نفر تاکنون جان باخته اند.

دیدگاهتان را بنویسید