پروژه تأمین آب آشامیدنی اضطراری در کرمان افتتاح شد – خبرگزاری ایران و اخبار جهانی



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استان کرمان ، طرح تأمین آب آشامیدنی اضطراری شهر کرمان شنبه شب با حضور استاندار کرمان و جمعی از مدیران به مرحله اجرا درآمد. هزینه 420 میلیارد ریال ، 200 لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمان و بخشی از کمبود آب آشامیدنی شهروندان جبران می شود.

علی زیناوند ، استاندار کرمان در مراسم تحلیف خود گفت: تشنگی در دشت های کرمان به عمق 400 متری رسیده است و ظرفیت برداشت آب وجود ندارد و باید به این هدف برسیم.

وی در مورد لزوم کنترل قطرات آب در کرمان صحبت کرد و گفت: سند سازگاری با کمبود آب و همراه آن برنامه برنامه ریزی استانی به عنوان رویکرد تدوین شده و باید اطلاع رسانی شود

استاندار کرمان افزود: دیگر نمی توان رویکرد سنتی کشاورزی داشته باشد. با یک صدم مصرف فعلی آب و به کمک فناوری ، می توان مزارع و باغات را سبز نگه داشت.

زینی وند ادامه داد: برداشت آب از چاه های کشاورزی باید به سرعت کاهش یابد ، صنایعی که آب برای آنها به خلیج فارس رسیده باید با چاه های آب خداحافظی کند ، باید حلقه شهر کرمان معرفی شود ، فاضلاب جمع آوری و برای صنایع برده استفاده شود

استاندار کرمان گفت: می توان صنعت و کشاورزی ، مدیریت آب و رسیدن به دشت های کرمان را داشت ، همه باید سخت کار کنند و مهمترین مسئله صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع آب است.

وی همچنین درباره اهمیت انتقال آب از خلیج فارس به کرمان صحبت کرد و افزود: این خط تأمین اعتبار شده و امیدواریم سال آینده آب به کرمان تحویل شود.

بیشتر بخوانید  نوری المالکی: از جزییات توافق بغداد و واشنگتن بی خبریم

دیدگاهتان را بنویسید