نخست وزیر پیشین کانادا در کنفرانس سالانه منافقین علیه ایران موعظه کرد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، “استفان هارپر” نخست وزیر سابق کانادا که سابقه طولانی اقدام ضد ایرانی دارد ، از سخنرانی خود در یک کنفرانس بین المللی تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران سو ab استفاده کرد.

بر اساس وب سایت کانادا پرس ، هارپر روز گذشته (شنبه) جمهوری اسلامی را متهم کرد که از کشورهای جهان خواسته است از همکاری با دولت جدید ایران خودداری کنند.

به گفته بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق اسرائیل ، هارپر که از سال 2006 تا 2015 به عنوان نخست وزیر کانادا فعالیت می کرد ، قبلاً موضع شدید ضد ایرانی در مورد مذاکرات هسته ای ایران داشت.

اظهارات جدید هارپر در کنفرانس سالانه منافقین با موضوع “اجلاس جهانی ایران آزاد” بیان شد و بیست و دومین نخست وزیر کانادا در این اجلاس ضد ایرانی پیروزی آیت الله را “ابراهیم رئیسی” در انتخابات ریاست جمهوری ایران خواند. نشانه ای از تشدید افراط گرایی در ایران است.

هارپر با توهین به هر دولتی که با دولت آیت الله رئیسی همکاری می کند ، ادامه داد: “شرمسار هر دولتی در جهان که بنشیند و سعی کند درباره هر موضوعی با دولت به رهبری ابراهیم رئیسی مذاکره کند.”

موضع دولت هارپر علیه جمهوری اسلامی چنان تند بود که روابط اتاوا و تهران در دوران حاکمیت محافظه کارانه آن قطع شد.

نخست وزیر سابق کانادا ، در حالی که در کشورهای مختلف جهان با دولت جدید همکاری می کرد هشدار برای ایران و به آنها توهین کرد که نمایندگان ایران و امضا کنندگان آن برجام و ایالات متحده شش دوره گفتگو را برای احیای آژانس انرژی هسته ای در وین برگزار کرده است و دولت رئیس جمهور بایدن سعی در استفاده از این مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران دارد.

بیشتر بخوانید  یک تبعه کشور سوئد به اتهام جاسوسی بازداشت شد

در کنفرانس سالانه منافقین ، بسیاری از مقامات پیشین ، از جمله وزیر خارجه اسبق آمریکا ، دونالد ترامپ ، مایک پمپئو ، از لفاظی ها علیه ایران استفاده کردند.

براساس گزارش ها ، نخست وزیر اسلوونی ، جان جان ژانته ، پمپئو و برخی از اعضای کنگره از جمله رابرت منندز ، تد کروز ، بن کاردین و کوین مک کارتی و دیگران در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد. باغها

پمپئو بر لزوم تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و از تریبون برای دفاع از موضع ضد ایرانی دولت ترامپ استفاده کرد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید