القدیمی: اشتباهات گذشته در مورد تسلط داعش در عراق تکرار نخواهد شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش روسیا الیوم ، نخست وزیر عراق بیانیه ای را به مناسبت چهارمین سالگرد آزادسازی موصل از گروه تروریستی داعش صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: “امروز عراقی ها چهارمین سالگرد آزادسازی موصل را جشن می گیرند ، حماسه ای قهرمانانه که پیوند خون و خاک را در بر می گیرد ، تأکید می کند که اتحاد عراق دریچه اعتماد و همبستگی همه قبایل عراقی است. کلید سعادت است. ظهور و ثبات کشور.

این بیانیه می افزاید: “نبرد موصل همه سطوح دولت را در سطح محلی ، منطقه ای و بین المللی تغییر داده است. باندهای تروریستی داعش سرزمین عراق را آلوده كردند و هاریجی های وقت به ساكنان آن حمله كردند و ظلم های مختلفی را علیه فرزندان خود انجام دادند. استقامت قهرمانانه همه نیروهای امنیتی بر اساس اعتقاد به عشق به عراق و وحدت آن و اعتقاد به این بود که قربانی حرفه ای قابل احترام و وطن پرستی واقعی حفظ وحدت عراق است.

الکاظمی ادامه داد: “چهار سال پس از آزادسازی موصل ، دولت بر تعهد قاطعانه خود مبنی بر عدم تکرار اشتباهات گذشته و عواقب خطرناک پرداخت با خون ، و همچنین موضع قاطعانه خود در برابر تروریسم و ​​آزار و اذیت این کشور تأکید می کند. باقی مانده و منابع آنها کاهش می یابد. “تقویت توانایی های نیروهای امنیتی و سازماندهی آنها با توجه به ملاحظات حرفه ای و برنامه های نظامی متخصص و همکاری با دوستان و متحدان امکان پذیر است.

نخست وزیر عراق همچنین گفت که دولت عراق توجه ویژه ای به پرونده آوارگان دارد و طرحی را برای بازگرداندن همه آوارگان به مناطق خود تهیه کرده و شرایط مناسب را برای این امر فراهم کرده است ، همراه با چندین برنامه برای تقویت صلح داخلی و دستیابی به امنیت اجتماعی. برای اطمینان از ثبات و زندگی آبرومندانه مردم در مناطقی که در نتیجه وحشیگری باندهای تروریستی داعش آسیب دیده اند.

بیشتر بخوانید  رنگ آمیزی تاج های شهرهای ایران تا 23 اردیبهشت 1401 / تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به صفر رسید.

دیدگاهتان را بنویسید