روسیه: گزارش سازمان منع سلاح های شیمیایی نادرست است



به گزارش ایرنا ، زاهاروا روز شنبه در مقاله ای در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: “گزارش سازمان منع سلاح های شیمیایی حاکی است که در تاریخ 20 آگوست سال 2020 دبیرخانه فنی این سازمان گروهی از متخصصان را برای کمک به روشن شدن وضعیت مسمومیت دریایی. “او به برلین اعزام شد.

وی افزود: این در حالی است که در همان روز (20 آگوست) ناوالنی در هواپیمایی در مسیر امسک بود.

زاخارووا می نویسد که سازمان منع سلاح های شیمیایی روسیه پیش از این تاریخ دیگری را برای اعزام کارشناسان خود به برلین اعلام کرده است.

الكساندر شولگین ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ، نماینده دائمی روسیه در سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) ، در جلسه كمیته اجرایی خود در لاهه گفت كه روسیه برای روشن كردن اوضاع تلاش خواهد كرد.

وی ادامه داد: بنابراین شرکای غربی که ادعا می کنند مسمومیت ناوالنی همچنان در استفاده از سلاح های شیمیایی مشکل دارد.

زاخارووا یادآوری کرد که دیپلمات های روسی از مدیرکل سازمان سلاح های شیمیایی (OPCW) در مورد عدم صحت و ناسازگاری تاریخ اعزام کارشناسان از سازمان منع سلاح های شیمیایی در برلین س askedال کردند و گفتند که او ساکت است و دائمی نماینده فقط هجی و متن بود که به موقع تصحیح نشد.

ناوالنی یکی از منتقدان اصلی پوتین و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2018 بود ، اما در حکم قبلی از شرکت در انتخابات منع شد.

در 20 آگوست سال 2020 ، هنگام بازگشت از سیبری به مسکو ، بیمار شد و پس از فرود اضطراری به بیمارستانی در شهر اومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین منتقل شد ، جایی که پزشکان آلمانی اعلام کردند علائم وجود دارد مسمومیت با نوویچوک

بیشتر بخوانید  سرقت آینه بغل خودروی شاسی‌بلند در ۵ ثانیه! + ویدیو

ناوالنی در ماه ژانویه به علت پرونده سو case استفاده مالی ایو روچر به 2.5 سال زندان محکوم شد و در منطقه ولادیمیر ، حومه منطقه مسکو در زندان به سر می برد.

دیدگاهتان را بنویسید