67 متخلف از کارفرمایان در استان سمنان به مراجع قضایی معرفی شدند



به گزارش ایرنا ، اسماعیل گانیان شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 85 جریمه نقض کارفرمایی که اقدام به استخدام غیرقانونی اتباع خارجی در کارگاه های استان سمنان کرده اند ، صادر شده است.
وی ادامه داد: 301 نیروی کار ایرانی جایگزین بیگانگان غیرقانونی غیر قانونی در کارگاه های استان سمنان شدند.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در سال گذشته 669 مورد بازرسی در کارگاه های استان ها در خصوص استخدام اتباع خارجی انجام شده است که 300 مورد آنها به صورت گشت مشترک با اعضای بیگانگان بوده است. گروه اشتغال

وی در مورد جریمه کارفرمایانی که از اتباع خارجی غیرقانونی در کارگاه ها استفاده می کنند ، گفت: “طبق قانون ، هرگونه استخدام اتباع خارجی غیرقانونی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و طبق ماده (11) (c) ماده 11 قانون حاکم بر بخشی از مقررات مالی دولت 5 ، کارفرمایان را نقض می کند. بار حداقل دستمزد روزانه جریمه می شود و در صورت عدم پرداخت جریمه مطابق ماده 181 قانون کار به حبس از یک تا 90 روز محکوم می شوند.
گانیان با اشاره به مصوبه شورای عالی کار در مورد حداقل دستمزد امسال ، افزود: میزان جریمه هر روز کار غیرقانونی اتباع خارجی 4 میلیون و 425 هزار و 825 ​​ریال است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کارفرمایانی که تخلف کنند در صورت تکرار تخلف مشمول جریمه مضاعف می شوند.

بیشتر بخوانید  "دودکش" از سینمای "دفاع مقدس" سرچشمه می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید