حوادث اخیر در افغانستان؛ درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان در بخش غربی کشور



به گزارش ایرنا ، سخنگوی لشکر 205 ارتش افغانستان در استان قندهار با بیان اینکه درگیری بین نیروهای دولتی و طالبان در منطقه 7 امنیتی قندهار ادامه دارد ، افزود: در این درگیری ها 70 نفر از اعضای طالبان کشته شده اند.

محمد صادق عیسی گفت که بیشتر طالبان کشته شده توسط جنگنده ها کشته شده اند.

به گفته مقامات بهداشتی قندهار ، در 24 ساعت گذشته 16 نفر کشته شده اند که بیشتر آنها غیرنظامی هستند.

جنگ در استان غزنی

گفته می شود درگیری ها در اطراف شهر غزنی از استان غزنی ، در 145 کیلومتری غرب کابل پایتخت افغانستان افزایش یافته است ، در حالی که یکی از اعضای شورای ولایتی غزنی گفته است که طالبان وارد خانه های مردم شده اند و از یک خانه در غزنی از غیرنظامیان در مقابل نیروهای دولتی محافظت می کنند.

به گفته این عضو شورای ولایتی غزنی ، درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی در شهرهای مالستان ، ناهور و جاگوری در استان غزنی ادامه دارد و طالبان در ادامه پیشرفت خود در این مناطق ناکام مانده اند.

حسام الدین شمس ، فرماندار بادگیس در غرب افغانستان ، نیز روز شنبه گفت که طالبان شب گذشته بار دیگر به شهر کال نو حمله کردند ، در حالی که با مقاومت شدید نیروهای دولتی روبرو شدند که پس از رنج سنگین مجبور به عقب نشینی شدند. تلفات.

وی افزود که دو عضو شورای ولایتی نیز به طالبان پیوسته اند.

طالبان در حال پیشروی در هرات هستند

در هرات در غرب افغانستان نیز طی دو روز گذشته شاهد وقایع مهم نظامی بوده است و از زمان سقوط مرز تجاری کالای اسلامی در مرز ایران ، چندین شهر دیگر بدون درگیری به دست طالبان افتاده اند.

بیشتر بخوانید  متقلب انتخابات در پاکدشت دستگیر شد | اسکناس های جعلی و خرید رای مردم

به گزارش طلوع نیوز ، شب گذشته شهرهای افغانستان کرخ ، کهسان ، گلران ، کشک کهنه ، کشک رباط سنگی ، شیندند ، آدرسکن و پشتون زرغون به دست طالبان افتاد.

به دنبال این وقایع ، اسماعیل خان ، فرمانده جهادی پیشین ، دیروز با تشکیل جبهه مقاومت برای مقاومت اعلام کرد که آماده جنگ با طالبان است.

وی افزود که نه تنها استان هرات بلکه جنوب غربی نیز توسط طالبان پس گرفته خواهد شد. اقدام وی با استقبال دولت افغانستان روبرو شد و معاون رئیس جمهور افغانستان امروز از این اقدام اسماعیل حمایت كرد.

در همین حال ، پنج مرز تجاری افغانستان با کشورهای همسایه تحت کنترل طالبان است.

برخی از رسانه های غربی به نقل از طالبان گفته اند که 85 درصد از خاک افغانستان تحت کنترل این گروه است.

اما این گزارش با واکنش دولت افغانستان روبرو شد و گفت که اگر طالبان درست می گفتند ، چرا رهبران این گروه هنوز در پاکستان هستند.

پس از 20 سال حضور نظامی در این کشور ، ایالات متحده با خروج غیرمسئولانه خود از افغانستان ، این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید