حراج استخراج با حراج کالا متفاوت است / بدون مبادله پول – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهراسدولا کشاورز در گفتگوی تلفنی با رادیو تهران درباره اجرای طرح آزاد سازی و انتقال 6000 ماده معدنی با ابراز تأسف از برخی اظهار نظرها ، گفت: 6000 منطقه زیرزمینی تحویل داده شده است. انتقال معادن از طریق مزایده بیش از 30 سال است که در کشور جریان دارد و هیچ ارتباطی با مسائل انتخابات و تغییر دولت ندارد.

سرپرست معاونت معدن وزارت صمت با تأکید بر اینکه یک ماه از پایان مناقصه می گذرد ، به اصل 44 و 45 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: معدن انفال زیر نظر وزارت صنعت ، معدن و طبق قانون اساسی ، اشتباه منتقدان این طرح اشتباه گرفتن حراج استخراج با حراج کالا است. وقتی معدن از طریق حراج منتقل می شود ، هیچ پولی رد و بدل نمی شود ، روش انتقال نیز کاملاً الکترونیکی است و از طریق سیستم ستاد الکترونیکی دولت انجام می شود و هیچ کس نمی تواند وارد آن شود و آن را قرض کند.

علاوه بر این ، کشاورز استفاده از هرگونه اجاره برای شرکت در مناقصه را به دلیل فرآیند الکترونیکی غیرممکن می داند و تصریح کرد: بازگشایی پاکت نامه ها توسط اعضای کمیسیون مناقصه که با نشانه های مشخصی وارد سیستم می شوند ، به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با ابراز تعجب از پیوند دادن مناقصه های استخراج معادن با موضوعات سیاسی ، انتقال معادن و مناطق معدن کاری را یک کار مشترک با چندین دهه تجربه در وزارت صمت عنوان کرد و گفت: “انتقال ماین ها هیچ ارتباطی با دولت ندارد. و نهادهای استانی. این را با اطلاع از زمان آماده بودن تعداد مناطق اکتشاف یا تولید برای حراج.

بیشتر بخوانید  امارات متحده عربی هرگونه توافق با عربستان سعودی را انکار می کند - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سرپرست معاونت معدن وزارت صمت با تشریح اینکه طی ماه های اخیر اطلاعات کاملی در مورد انتقال این 6000 منطقه استخراج از طریق رسانه های ملی ، روزنامه ها و سایت های مختلف استخراج معادن و غیر استخراج از معادن انجام شده است ، گفت: حراج در ژوئن و اکثر بسته ها مجدداً بازگشایی شده اند و برخی نیز در حال اجرا هستند و پیوند دادن اجرای این طرح به مسائل مربوط به انتخابات و تغییر دولت مبالغه آمیز است.

کشاورز درباره شرایط شرکت در مناقصه برای اشخاص حقیقی و حقوقی ، وجود صلاحیت های مالی و فنی را شرط مهم شرکت در مناقصه عنوان کرد و توضیح داد: طبق قانون ، اشخاص مجاز به شرکت در مناقصه کسانی که دارای صلاحیت فنی و مالی هستند قبلاً در ستاد و سیستم کاداستر ثبت نام کرده اند. در مورد اشخاص حقوقی ، علاوه بر این شرط ، اساسنامه آنها باید فعالیت معدنکاری را مشخص کند و قبلاً گواهینامه مربوطه را دریافت کرده اند.

در پایان ، وی بر اهمیت جلوگیری از خام فروشی در زمینه معدن تأکید کرد و با یادآوری افتتاح 40 تریلیون تن پروژه های معدنی مربوط به فرآوری معدن در روز پنجشنبه هفته گذشته ، گفت: این موضوع برای وزارت مهم است در این زمینه سکوت و موفقیت های خوبی حاصل شده است. بنابراین ، ما از واردات فولاد در سال 1990 به صادرات فولاد امروز منتقل شده ایم و صادرات 6.5 میلیون تن فولاد در سال 1999 جهشی در این زمینه و حرکت خوبی برای جلوگیری از فروش نفت خام را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  نرخ مالیات بر سیگار در سال 1401 تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید