زنان باردار چه زمانی باید در طی اپیدمی کرونر به دنبال مراقبت های پزشکی باشند؟



دکتر مریم جوادیان روز شنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: خطر شیوع سویه کرونر “دلتا” برای مادران باردار و جنین به دلیل شباهت علائم این سویه با سرماخوردگی نسبت به سایر سویه ها جدی تر است و افزود: : علائم سرماخوردگی در این دوره جدید اپیدمی باید توسط پزشک خانواده یا متخصص زنان با دقت کنترل شود تا اطمینان حاصل شود که مادر بیماری عروق کرونر قلب ندارد.

وی گفت: اگرچه در بیشتر موارد مادران باردار کمی آلوده شده و بدون عارضه بهبود می یابند ، اما با توجه به بیماری کووید 19 در گروه خطر متوسط ​​قرار دارند و نیاز به توجه ویژه و جدی تری دارند.

“خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب برای مادرانی که عوامل خطرزا مانند فشار خون بالا ، دیابت ، سن بالای 35 سال ، چاقی ، بیماری قلبی یا کلیوی دارند ، جدی تر است و در واقع خطر بالایی محسوب می شود و نباید با Be بی توجه.

وی گفت: علائم کرونر در زنان باردار شامل تب ، سرفه ، حالت تهوع و استفراغ ، تنگی نفس ، افزایش تنفس ، درد قفسه سینه ، ضعف و خستگی شدید ، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری است. زنان باردار با علائم احتمالی بیماری کووید 19 باید به یک مرکز پزشکی مراجعه کرده و بر اساس تصمیم پزشک و آزمایشات و اقدامات لازم تصمیم به ادامه درمان در خانه یا بیمارستان بگیرند.

یک دانشیار گروه زنان در دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مادران باردار در صورت داشتن علائم مشاهده شده باید با متخصص زنان یا پزشک خانواده خود تماس بگیرند. وی گفت: بهتر است مادران باردار قبل از بیماری پروتکل را رعایت کنند. بهداشت را بیشتر از شهروندان عادی به صورت سرزده رعایت کنید و مرتباً دست شویی کنید ، در خانه بمانید ، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و ماسک را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید  مکالمه تلفنی ظریف با فواد حسین / همدردی دولت و مردم عراق

وی اضافه کرد: مادران باردار باید مراقب باشند که فقط برای انجام کارهای لازم از خانه خارج شده و برای انجام کارهای دیگر در خانه از طریق تلفن یا آنلاین هماهنگ شده و تا آنجا که ممکن است به مکان های زیادی با افراد و اوقات فراغت ، عبادت نروند. و مراکز گردشگری. در مهمانی ها و مجالس با نزدیکان آنها در خارج از خانواده شرکت نکنید.

یاوادیان گفت: مراقبت از بارداری باید به طور منظم و با توجه به پزشک یا ماما انجام شود. “زنان باردار ، به ویژه در سه ماهه سوم یا هفته 28 بارداری یا بیشتر ، باید از هر گونه علائم آگاه باشند.” تب ، سرفه و سایر علائم مانند حرکت جنین ، خونریزی واژن و ترشحات باید با دقت درمان شود و بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

این متخصص گفت: مادران باردار در صورت تماس با شخصی که علائم بیماری کووید 19 را دارد یا این تشخیص برای وی انجام شده است ، باید پزشک خود را در جریان بگذارند و توصیه های بهداشتی را دنبال کنند.

هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: اگر یکی از اعضای خانواده اش به بیماری کووید 19 مبتلا باشد ، زن باردار باید برای انجام آزمایش های تشخیصی به پزشک یا مرکز پزشکی مراجعه کند و از آلوده نشدن وی اطمینان حاصل کند.

دکتر جوادیان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی ، به ویژه ماندن در خانه و شستن مرتب دست ها و ماسک زدن ، هنوز در اولویت است زیرا اگر مادر به بهداشت توجه کند و علائم بیماری را به موقع در اعضای خانواده تشخیص دهد . در زمان مناسب به دنبال پزشک یا مرکز پزشکی باشید ، بهترین اقدامات برای کنترل و درمان بیماری انجام می شود.

بیشتر بخوانید  چند ترفند آشپزی که حسابی کارهایت رو سریع پیش می‌بره | ترفند آشپزی آسان و سریع +ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید