اراک برای جلوگیری از تاج تنها مانده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، سید محمد جمالیان صبح شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری ها ویروس کرونا در استان مرکزی ، ابراز نارضایتی از عدم رعایت پروتکل های پیشگیری ویروس کرونا وی در شهر اراک و استان مرکزی گفت: متأسفانه رانندگان تاکسی هنوز از ماسک استفاده نمی کنند و چهار مسافر را حمل می کنند ، در حالی که حتی در مصوبات کرایه تاکسی نیز رانندگان مجاز به حمل سه مسافر بودند اما این مورد قابل احترام نیست. “

وی ادامه داد: در شاخه های تأمین اجتماعی به ویژه در روزهای اول ماه شاهد افزایش و انباشت جمعیت هستیم و اقدامات لازم برای کاهش وزن توصیه ها هنوز عملی نشده است همچنین شعب برخی از بانک های استان کم است به عنوان مثال ، شعب بانک آینده در استان کم است و این باعث ایجاد جمعیت می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برنامه ریزی شده بود که نظارت جدی بر انجام مراسم عروسی اعمال شود که انجام نشد ، اما علی رغم اینکه اتاق اصناف پروتکل های کامل اطلاع رسانی را دارد ، اما این چنین نیست مشاهده شده. “عروسی ها کاملاً در حال انجام است و شاهد ازدحام جمعیت در سالن های زیبایی هستیم.

جمالیان اظهار داشت: شهربازی اراک فعال شده و شاهد ازدحام جمعیت در آن هستیم ، در پارک ها برنامه های تفریحی وجود دارد که باعث ایجاد جمعیت زیادی شده و رعایت پروتکل ها ضروری است. متأسفانه ، گزارش های بازرسان بهداشت نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شوند.

بیشتر بخوانید  مشاوره در مورد مسائل امنیتی سالیوان با همتای پاکستانی خود در مورد افغانستان

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی مساجد آغاز شده و در نتیجه زیارت هایی در حال برگزاری است. اگرچه وی هشدارهای لازم را داده است اما هیچ کس توجهی نمی کند و این سفرها لغو می شود. از طرف دیگر برخی از مساجد سعی دارند برنامه هایی برای عید قربان و غدیر وجود دارد که مراقبت از مجموعه دانشگاه را دو چندان کرده است ، در حالی که حتی در برخی از استان های دارای وضعیت نارنجی نماز جمعه تعطیل است ، اما در استان مرکزی مساجد اقدامات نگران کننده ای را انجام می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آموزش کلاس های آموزشی را در مرکز امام خمینی (ره) اراک تشویق می کند و در واقع علیه مدیریت هوشمند بیماری اقدام می شود. چنین رفتاری نباید انجام شود زیرا باعث عادی شدن توسط افراد می شود.

جمالیان گفت: امروز آموزش و پرورش ، مساجد ، شهربازی ها ، پارک ها و … کار خود را انجام می دهند و شخصی مقابل آنها فریاد می زند که اوضاع بحرانی است. البته در این شرایط نمی توان انتظار داشت که مردم به دانشگاه علوم پزشکی گوش دهند و مطمئناً طبیعی است.

سرانجام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه روز به روز وضعیت قرمزها به استان مرکزی نزدیک می شود و سه شهر توریستی استان قرمز شده اند و اراک به راحتی قرمز و باید مشاهدات بیشتری را برای عادی سازی آگاهی مردم انجام دهد. “برو بیرون.

دیدگاهتان را بنویسید