زندگی دشوار در پرجمعیت ترین روستای شهر دنا / مردم بانستان از کلیه امکانات محروم هستند – اخبار کهگیلو و بویراحمد – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب اسوجروستای شهر بانستان از دنا در منطقه پاتاوه دارای 500 خانوار و بیش از 1500 نفر جمعیت است كه به دلیل كمبود زیرساخت ها در حال حاضر در مضیقه زندگی می كنند.

این روستا در جاده ارتباطی یاسوج به اصفهان واقع شده است و یکی از پرجمعیت ترین روستاهای شهر دنا است.

سید مصیب صادقی دهیار از روستای بنستان می گوید: آب آشامیدنی روستا از طریق یک مخزن آب در پاتاوه تأمین می شود که خط انتقال آن بین چندین روستا مشترک است و ما همیشه با افت فشار آب روبرو هستیم.

وی افزود: علاوه بر افت فشار و کمبود آب ، کیفیت پایین آب آشامیدنی روستا سال ها مردم این روستا را نگران کرده و ما اصرار داریم که به دلیل جمعیت زیاد ، آبرسانی به روستا مستقل شود. “

صادقی در ادامه گفت: سالن ورزشی در روستای بنستان با بیش از 60 درصد پیشرفت جسمی تقریباً 12 سال است که متروک شده و جوانان این روستا مکان مناسبی برای ورزش و تفریح ​​ندارند.

دهیار از روستای بنستان ، سادات محمودی افزود: مجوز مجتمع تفریحی مراقبت های اجتماعی توسط دهیاری از روستا برای ایجاد شغل اخذ شده است که متأسفانه بانک مسئول پرداخت تسهیلات پست بانک در این زمینه است. از ارائه امکانات آسان.

وی با اشاره به زیرساخت ارتباطات اینترنتی در روستای بانستان گفت: شبکه اینترنت ایرانسل در این روستا 4G است اما اهالی روستا خواهان ارتقا mobile شبکه همراه اول هستند.

دهیار از روستای بانستان ، سادات محمودی ، سرانجام از اجرای طرح راهنمای روستا در آن روستا پرهیز کرد و افزود: در اجرای طرح راهنمای روستا 60 درصد راه های روستایی آسفالته و 3000 متر روسازی آماده است و نیاز دارد توزیع قیر سهمیه آسفالت معابر دیگر ما یک روستا هستیم.

بیشتر بخوانید  جشن تولد سوته کور مادر دارا حیایی

نماینده شهرهای بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمبود آب مختص مناطق بانستان و سادات محمودی نیست و بسیاری از مناطق کشور به دلیل بارندگی کم از تنش آبی رنج می برند. آب آشامیدنی ، تأمین آب به مردم باید به طور موقت از طریق مخازن تأمین آب انجام شود.

مهدی روشنفکر در ادامه از اختصاص 700 میلیون تن وام برای توسعه زیرساخت های ورزشی در روستای بانستان خبر داد و گفت: مدیران حوزه فناوری ، ارتباطات و مخابرات باید تمام تلاش خود را برای ارتقا شبکه اینترنت همراه در این روستا انجام دهند.

علاوه بر این ، روشنفکر بر لزوم تمرکز بر زیرساخت ها برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی با ظرفیت تأکید کرد و گفت: مشاوره لازم با بانک مسئول پرداخت تسهیلات مجتمع تفریحی بانستان در اسرع وقت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عبدالحمید پناهی ، فرماندار شهرستان دنا نیز به تسنیم گفت: برای تکمیل سالن ورزشی در روستای سادات محمودی در روستای بنستان در بودجه سال جاری 700 میلیون تن وام در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توزیع لازم در این سالن ورزشی تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص مشکل آب آشامیدنی در روستای سادان محمودی گفت: یک مخزن 1000 متر مکعبی برای حل مشکل آب آشامیدنی روستا ساخته شده است و شبکه آب و خط انتقال به سه میلیارد حجم اعتبار نیاز دارد.

پناهی افزود: در تلاش هستیم اعتبار اعتبار لازم برای بهره برداری از خط انتقال آب آشامیدنی به روستای بانستان سادات محمودی را با اتکا به وام های سال جاری در صورت اطلاع رسانی و توزیع نهایی کنیم.

بیشتر بخوانید  حکایت پندآموز روایت شمس تبریزی وصاحب فاحشه خانه | دیدار شمس و دوجنسه +ویدئو

انتهای پیام / 542 / ش

دیدگاهتان را بنویسید