خارطوم خواستار از سرگیری مذاکرات درباره سد Ennada شد



به گزارش ایرنا ، اسکای نیوز عربی امروز (شنبه) گزارش داد که وزیر آبیاری سودان خواستار از سرگیری مذاکرات در مورد سد النهدا است.

رسانه های عربی از سودان گزارش دادند که یاسر عباس از اتیوپی خواسته است تا اقدامات یک جانبه در مورد سد اناخدا را متوقف کند.

اگرچه مصر شروع فاز دوم سد اناگدا را “تحول خطرناک” و تهدیدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی خواند ، اما چند روز پیش دولت اتیوپی در نامه ای به قاهره از آغاز این روند خبر داد.

دولت اتیوپی دوشنبه گذشته اعلام کرد که مرحله دوم طغیان در سد عناهدا را آغاز کرده است. این در شرایطی است که مصر چنین اقدامی را برای توسعه خطرناک اعلام کرده است.

سه شنبه گذشته ، مصر و سودان با صدور بیانیه مشترکی از اقدام اتیوپی برای راه اندازی فاز دوم نمایش آب خبیث اتیوپی سد Enahda خواستار شدند.

روسای دستگاه دیپلماسی مصر و سودان در بیانیه تأکید کردند که اعلام اتیوپی به عنوان آغاز این مرحله از تنش زدایی باعث تشدید تنش ها و نشان دادن خباثت آدیس آبابا خواهد شد.

روز دوشنبه ، وزارت آبیاری مصر در پاسخ به نامه همتای اتیوپیایی خود مبنی بر آغاز مرحله دوم سد عناهدا ، گفت: “این اقدام یک جانبه نقض آشکار و جدی توافق سد عناهدا است.”

بیشتر بخوانید  حضور مسئولان ورزشی در تمرین ملی کاراته / سلطانی فر: کاراته کاها از نظر ما قهرمان هستند ، هرچه در المپیک بگیرند - اخبار جنگ - اخبار ورزشی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید