خدمات شرکت مترو تهران برای افراد معلول توضیح داده شد



به گزارش ایرنا ، از اعلامیه روز شنبه گروه ارتباطات و روابط بین الملل تهران و شرکت بهره برداری مترو حومه تهران ؛ علی عبدالله پور افزود: در سالهای اخیر توجه ویژه ای به افراد دارای معلولیت صورت گرفته و افتتاح ایستگاه به وجود آسانسور و پله برقی بستگی دارد ، به طوری که افرادی که با صندلی چرخدار وارد ایستگاه مترو می شوند با ایستگاه یا پله برقی برخورد نکنند و به راحتی می تواند “. روی قلم ایستگاه باشید.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح انطباق ایستگاه ها افراد منور نیز مورد توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال ، افراد کم بینا می توانند با استفاده از رنگ های خاصی که در ایستگاه مترو و در مسیر ویژه ای که برای آنها در نظر گرفته شده ، به قطار بین شهری دسترسی پیدا کنند. در هر صورت اقدامات بهینه سازی مترو برای افراد معلول در دستور کار شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه است.

عبدالله پور با اشاره به اینکه مخاطبان این شهر زیرزمینی بیشتر مسافران تهران و حومه آن هستند ، گفت: طبق آماری که از سازمان کمک های اجتماعی دریافت کرده ایم ، بین 100 تا 120 هزار نفر باید خدمات ویژه ای را در مترو دریافت کنند ؛ نابینایان و معلولین مانند افراد کم بینا از ویلچر استفاده می کنند. بنابراین ما مطابق با استانداردهای موجود تا حد امکان دسترسی به این گروه را تسهیل کرده ایم.

وی افزود: استفاده از آسانسور توسط این افراد ، ایجاد رمپ ، آموزش های مختلف برای کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه. برای افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند ، ما روش هایی برای دسترسی آسان به مترو را نیز استفاده کرده ایم ، مانند استفاده از رنگ زرد در مسیرهای موجود.

بیشتر بخوانید  برنامه امتحانات نهایی شهریور ۱۴۰۰

وی در مورد رنگ زرد در لبه سکو گفت: “هنگامی که اپراتور مترو این پروژه را آغاز کرد ، لبه های سکوها قرمز بود ، اما سازمان بهزیستی معتقد بود که رنگ زرد بیشتر در چشم مردم کلمبیا منعکس می شود. . “به همین دلیل تمام خطوط قرمز در ایستگاه های مترو تهران و حومه زرد شده اند.

عبدالله پور افزود: علاوه بر علامت گذاری لبه سکو به رنگ زرد ، یک مسیر ویژه برای نابینایان در نظر گرفته ایم تا بتوانند هنگام حرکت به سمت مترو با عصای سفید سوار قطار شوند یا کف کفش های آنها زمین را لمس کند. ایستگاه ها “از این طریق می توان آنها را در مسیر 140 متری سکو به واگن وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق از طریق همکاری و همکاری شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با سازمان کمک های اجتماعی نیز رخ داده است. به این ترتیب ، مسیرهای مستقیم با کانالها و دکمه های مستقیم مشخص می شوند که به نظر می رسد سکه هایی هستند که هنگام تغییر مسیر به چپ یا راست استفاده می شوند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت تلاش شده است کلیه امکانات طراحی شده برای افراد با شرایط خاص در ایستگاه های مترو از طریق وب سایت این شرکت در metro.tehran.ir وی گفت: طبق تفاهم نامه ای که با سازمان کمک های اجتماعی داشتیم و آنها نشریاتی نیز درباره خود دارند ، اطلاعات به روش دیگری ارائه می شود. به عنوان مثال ایستگاههایی که در مقابل آنها آسانسور و رمپ قرار دارد و ایستگاههایی که برای روشن فکران مناسب هستند ، لیست شده و در اختیار سازمان اجتماعی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید  بیش از 170 قربانی سیل در کوبلنز هنوز ناپدید شده اند - اخبار مهر اخبار ایران و جهان

عبدالله پور خاطرنشان کرد: علاوه بر کار انجام شده ، چندین سیستم دریافت و ارسال عصای سفید به ایستگاه ها اضافه کرده ایم. در لحظه ورود فرد نابینا یا بینا به ایستگاه ، دستگاه متصل به عصا روشن می شود و در آن لحظه گیرنده ایستگاه متوجه حضور فرد منور می شود و شخص را با سیستم صوتی هدایت می کند.

وی افزود: البته استفاده از این سیستم هنوز علنی نشده و در دو ایستگاه اجرا شده است ، اما چون گران بود و نگهداری آن دست و پا گیر بود و در مسیر سیگنال ما سر و صدا وجود داشت ، در حال حاضر از سیستم خارج است دستور جلسه. “اما ما در حال تلاش برای ایجاد این سیستم به عنوان یک برنامه دستگاه تلفن همراه برای استفاده هستیم.

وی گفت: در گذشته برخی ایستگاه های مترو بدون آسانسور افتتاح می شد اما اکنون هر ایستگاه باید حداقل با یک دستگاه آسانسور به اپراتور مترو تحویل داده شود و این در دستور کار شرکت راه آهن شهری در تهران و حومه است. “با این رویکرد ، افراد دیگر در گروه ویژه مورد علاقه ما می توانند راحت تر از مترو استفاده کنند.

به گزارش ایرنا ، ناوگان و حومه تهران در هفت خط و 141 ایستگاه فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید