موج تاج جدیدی به مورد البرز / دلتا می رسد که در استان مشاهده نشده است


جواد معظمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج در مورد آخرین وضعیت کرونر در استان البرز اظهار داشت: متأسفانه وی با کمی شیب وارد قله پنجم شد. ویروس کرونا بلند شدیم ، تعداد بیمارستان ها در قالب اندکی در حال افزایش است و تعداد مراجعه به مراکز درمانی افزایش یافته و آمار کلی روند رو به رشد و اوج پنجم را نشان می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در این راستا امروز وضعیت تخت های بیمارستانی و مراقبت های ویژه در بیمارستان های دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت مواجهه با قله مترقی “.

وی یادآور شد: تاج یک بیماری جدی است که نه تنها در طول بیماری بلکه در ماه های بعد نیز بیمار را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث بروز مشکلات جدی و جراحات می شود. به همین دلیل از هموطنان عزیز می خواهم که به مشکلات بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند. در هر شرایطی فاصله اجتماعی و دوربرگردان را نزدیک نگه دارید ، تا زمانی که استان البرز قرمز باشد و ماسک زدن و شستن دستها را فراموش نکنید.

این مقام مسئول اظهار داشت: هیچ موردی از ویروس دلتا کرونا در استان البرز مشاهده نشده است. با این حال ، این ویروس بسیار مسری تر از موارد قبلی است و حفظ فاصله 2 تا 3 متر برای آن کافی نیست و به بهداشت بیشتری نسبت به قبل نیاز دارد.

وی در مورد روند واکسیناسیون در البرز گفت: “روند واکسیناسیون در استان مانند سایر مناطق کشور کند است ، اما از دو روز گذشته روند رو به افزایش است و همه افراد بالای 70 سال و همه قاب ما خواستار درمان باقی مانده از واکسیناسیون شدیم. به گفته وزیر بهداشت ، روزانه بین 300000 تا 500000 دوز واکسن در کشور تزریق می شود که بخشی از آن استان البرز است.

بیشتر بخوانید  فال شمع روزانه جمعه 26 مرداد 1403

معظمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات عمومی نظام پزشکی در 25 تیرماه در سراسر کشور افزود: در استان البرز پیش بینی های لازم برای انتخابات انجام شده و آمادگی کامل وجود دارد. 6 گروه مختلف از جمله پزشکان ، دندانپزشکان ، داروسازان ، ماماها و … که دارای کد پزشکی هستند می توانند در رای گیری شرکت کنند.

وی افزود: در استان البرز یک صندوق ثابت و دو صندوق همراه برای پوشش صندوق سیار بیمارستان ها در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز یادآور شد: سازمان نظام پزشکی یک سازمان صنفی است و کلیه حقوق ، برنامه ها ، مسائل اجتماعی ، بررسی خطاها و سوابق پزشکی و مسائل مربوط به 6 گروه مختلف تحت پوشش سیستم پزشکی و مجموعه موضوعات این اتحادیه مربوط به سیاستگذاری ، برنامه ریزی و بررسی در سازمان نظام پزشکی است

انتهای پیام / ج


دیدگاهتان را بنویسید