امسال 475 هزار تن گندم در آذربایجان شرقی برداشت می شود



علی راک افروز جمعه شب در روز شکرگذاری و مراسم برداشت گندم در روستای قوبوز هشترود افزود: همچنین طبق برنامه ، 320 هزار تن بیش از نیاز کشاورزان در 75 مرکز خرید تضمین می شود.

وی گفت: از ابتدای فصل برداشت 17 هزار تن مازاد گندم توسط کشاورزان خریداری و ذخیره شده است.
رخ افروز در مورد نحوه پرداخت گندم خریداری شده توسط کشاورزان افزود: مبلغ گندم خریداری شده توسط کشاورزان ظرف 15 روز به حساب آنها واریز می شود.

جهاد مدیر کشاورزی هشترود افزود: کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری در 92 هزار هکتار از اراضی خشک و یک هزار و 300 هکتار از اراضی آبی گندم کشت کرده اند.

مجید احمدی گفت: امسال به دلیل خشکسالی منطقه پیش بینی می شود این شهرستان 85 هزار تن گندم برداشت کند.

وی گفت: در فصل برداشت 8000 کشاورز با حدود 350 دستگاه برداشت محصول کار برداشت را انجام می دهند و برداشت محصول تا پایان مرداد ادامه دارد.
فرماندار شهرستان همچنین از کشاورزان خواست با تولید مدل با کیفیت ، مدل کشاورزی را اصلاح کرده و از علم کشاورزی مدرن استفاده کرده و اصول فنی را رعایت کنند.
امین امینیان راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش گندم و سیب در این شهرستان برای تولید و فرآوری محصولات کشاورزی از مسئولیت های این بخش است. .
وی همچنین از کشاورزان خواست الگوی مصرف آب را دنبال کنند.
در این مراسم از کشاورزان و کارشناسان کشاورزی تقدیر شد و آیین شکرگذاری برای برداشت کلاسهای طلایی برگزار شد که به زبان محلی “هالاهاما” نامیده می شود و در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس به شماره 2318 ثبت شده است

بیشتر بخوانید  بیمه عمر البرز؛ آسودگی خاطری برای آینده+ پوشش‌ها و مزایا

دیدگاهتان را بنویسید