اصلاح قانون انتخابات شورا توسط شورا و کمیته امور داخلی / هزاران نفر از اعضای دوره پنجم شوراهای زندان


احمد علیرضا بجی ، عضو شوراهای داخلی و پارلمانی کشور ، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس با تأکید بر لزوم بازنگری در قانون انتخابات شوراها و قانون شهرداری ها در کشور ، اظهار داشت: احساس پیشاپیش کردم

علیرضا بجی درباره مشاهده انتخابات شوراها در دوره ششم ، که در ژوئن 1400 برگزار شد ، توضیح داد: این نظارت بهتر از قبل نبود ، زیرا قانون تغییر نکرده است ، در حالی که ما برای موارد بیشتر باید قانون را تغییر دهیم.

یکی از اعضای کمیته امور داخلی و شوراها گفت: قانون شهرداری ها و انتخابات شوراها باید تغییر کند و نظارت بر آن باید قاطع تر از قبل باشد ، در حالی که وقتی توسط مجلس و نمایندگان مسئول نظارت بر انتخابات شوراها کنترل می شود ، این به دلیل تعارض است. علایق همیشه مشکلات زیادی ایجاد می کنند و در دوره گذشته از زمان تعیین شوراها ، مشکلاتی بوجود آمده است که از این موضوع ناشی شده است.

وی گفت: نماینده مجلس در رصد انتخابات شوراها ابتدا صندوق رأی خود را بررسی می کند و محاسبه و محاسبه می کند که اگر شخص یا اشخاصی را رد صلاحیت یا انتصاب نکند ، چه اتفاقی برای صندوق رأی او می افتد و بنابراین این موضوع در قلب تعارض منافع.

علیرضا بیجی گفت: احتمالاً طی هفته های آینده ، اصلاح قانون انتخابات شوراها مجدداً در دستور کار کمیسیون داخلی امروز کشور و شوراها قرار خواهد گرفت ، زیرا این امر ضروری است.

یکی از اعضای کمیته امور داخلی و شوراها خاطرنشان کرد: بزرگترین شکاف در نظارت بر شوراها مسئله خلا issue قانونی است ، زیرا متأسفانه هزاران نفر از اعضای دوره پنجم شوراها در زندان هستند که این نشان دهنده کمبود قانون است در زمینه نظارت جامع و مثر. ”

بیشتر بخوانید  پل پرحاشیه کاکارضا افتتاح شد/ افکار عمومی در انتظار برخورد علنی با خاطیان پل تخریب شده!

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید