بایدن دست به دامن پوتین شد



طبق بیانیه کاخ سفید ، بایدن در یک مصاحبه تلفنی گفت که ایالات متحده تمام اقدامات لازم را برای محافظت از مردم و زیرساخت های مهم خود در برابر این چالش مداوم انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده است بایدن به پوتین گفت حتی اگر عاملان این امر به دستور دولت روسیه اقدامی نکنند ، مسکو همچنان پاسخگو خواهد بود.

حمله اخیر هکرها به 200 شرکت آمریکایی پیامدهای ناگواری برای اقتصاد آمریکا به همراه داشت.

به گفته رویترز ، در واقع ، یکی از بزرگترین حملات باج افزار در طول تاریخ در سراسر جهان گسترش یافته است ، و فروشگاه زنجیره ای سوئدی Koop را مجبور به تعطیلی 800 شعبه خود کرده است. تعطیلی گسترده پس از حمله پیچیده و غیرمعمول به شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی Cassia صورت گرفته است.

اعتقاد بر این است که باج افزار Rivil ابزار مدیریت دسک تاپ Cassia VSA را ربوده و یک به روزرسانی مخرب راه اندازی کرده است که فروشندگان فناوری تجارت را آلوده می کند.

طبق گفته پلیس فدرال ایالات متحده ، Reville همچنین در حمله به JBS ، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده گوشت در جهان ، در ماه گذشته نقش داشت. این حمله باعث شد JBS مستقر در برزیل 11 میلیارد دلار بیت کوین به هکرها پرداخت کند.

بایدن از کار مشترک ایالات متحده و روسیه برای تأیید گسترش انتقال باب الهاوی به سوریه تمجید می کند

طبق بیانیه کاخ سفید ، بایدن همچنین از تلاش های مشترک دو کشور برای تمدید باز شدن گذرگاه مرزی باب الحاوی برای ارسال کمک های بین المللی به سوریه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید  محرابی: تمام صحبت های بازار بزرگ شایعات است / درآمد حسن یزدانی را با یک فوتبالیست درجه سه مقایسه کنید! - اخبار کشتی و وزنه برداری - اخبار ورزشی تسنیم

پانزده نفر از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه جمعه خود به وقت محلی به اتفاق آرا به پیش نویس قطعنامه رای دادند که گذرگاه مرزی باب الحاوی با سوریه از طریق ترکیه برای یک سال دیگر باز خواهد ماند.

رای مثبت پس از توافق بین ایالات متحده و روسیه ، که قطعنامه 2585 را تصویب کرد ، و نمایندگان ایالات متحده و روسیه یکدیگر را تحسین کردند.

روسیه قبلاً تمدید شش ماهه ایست بازرسی مرزی را پیشنهاد کرده بود ، اما قبل از جلسه نهایی ، در مذاکرات با نماینده آمریکا ، طرفین در مورد تمدید یک ساله توافق کردند.
آخرین مهلت از سرگیری گذرگاه مرزی باب الحاوی 10 ژوئیه (19 ژوئیه) بود که اکنون برای یک سال دیگر باز است.

واسیلی نبنتسی نماینده روسیه در شورای امنیت گفت گسترش مکانیسم کمک به سوریه تصمیم مشترک روسیه و ایالات متحده است.

سال گذشته روسیه 5 بار از حق وتو برای بستن گذرگاه های مرزی استفاده کرد و فقط موافقت کرد که گذرگاه مرزی باب الهاوی را باز کند و آن را وتو نکند.

برای اولین بار ، روسیه که دارای حق وتو در شورای امنیت و متحد سرسخت دولت سوریه است ، شش ماه تمدید پروانه را در این پروژه پیشنهاد می کند و از وتو استفاده نمی کند.

دیپلمات ها می گویند رای بی سابقه روسیه به نفع پیش نویس قطعنامه در حالی صورت می گیرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ژنو سوئیس گفتگو کرده اند.

311311

دیدگاهتان را بنویسید