وزیر امور خارجه آمریکا در حال گفتگو با همتای پاکستانی خود در روند صلح افغانستان است



وزارت امور خارجه گفت که دو طرف پس از دیدار محمد اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس جمهور از شورای آشتی ملی افغانستان در واشنگتن از روند صلح بر اهمیت ادامه همکاری ایالات متحده و پاکستان در روند صلح افغانستان تأکید کردند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که پاکستان به دلیل حضور برخی از نیروهای طالبان در این کشور کلید آینده صلح آمیز افغانستان است.
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پیش از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام ، در اوایل ماه جولای به همراه عمروله صالح معاون رئیس جمهور و عبدالله امرولا صالح رئیس شورای عالی آشتی افغانستان به ایالات متحده سفر کرد. دموکرات ها و جمهوری خواهان و نانسی پلوسی رئیس مجلس و لوید آستین وزیر دفاع دیدار کردند.

اشرف غنی پس از دیدار با بایدن گفت: “ما به تصمیم بایدن برای ترک افغانستان احترام می گذاریم و این یک تصمیم مستقل بود و ما افغانها باید با عواقب آن کنار بیاییم.”

رئیس جمهور افغانستان گفت: سفارت آمریکا در کابل به فعالیت های خود ادامه می دهد و رئیس جمهور بایدن تأکید کرد که همچنان به کمک های بشردوستانه و اقتصادی به افغانستان ادامه می دهد.

اشرف غنی از طالبان خواست که به درگیری ها پایان دهند و وارد روند سیاسی شوند.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا نیز با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و تأكید كرد كه افغانها در مورد سرنوشت كشورشان تصمیم می گیرند و گفت كه همکاری واشنگتن و كابل پایان نخواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا در آخرین سخنرانی خود درباره دلایل خروج نیروهای کشورش از افغانستان گفت: مأموریت نیروهای آمریکایی از افغانستان تا 31 اوت (9 سپتامبر) پایان می یابد.
بایدن با اشاره به اینکه مردم افغانستان باید سرنوشت کشورشان را تعیین کنند گفت: “رهبران افغانستان باید برای تعیین سرنوشت کشورشان متحد شوند.” تنها راه دستیابی به صلح در افغانستان زندگی با طالبان است.

بیشتر بخوانید  ایلام ، 5 آگوست در دوران دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید