ایالات متحده آمریکا: ما به دنبال تغییر رژیم در سوریه نیستیم



هود به الجزیره گفت: “ما به دنبال تغییر رفتار دولت سوریه از طریق یک فرایند سیاسی به رهبری سازمان ملل و پایان دادن به حمایت از مردم سوریه هستیم.”

این دیپلمات آمریکایی افزود: ما هرگز از شمال شرقی سوریه خارج نخواهیم شد و به همکاری با نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (شبه نظامیان کرد) برای مبارزه با داعش ادامه خواهیم داد.

در همین حال ، فیصل المدداد ، وزیر امور خارجه سوریه روز پنجشنبه گفت که شکست داعش و دیگر گروه های تروریستی به دلیل ائتلاف ضد داعش نبوده ، بلکه به خاطر جنگنده های سوریه ، ایران و روسیه و همچنین نیروهای عراقی و لبنانی بوده است.

نیروهای اشغالگر ایالات متحده با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه معروف به کساد ، بیشتر میادین نفتی منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن کنترل می کنند و هزاران کامیون حامل سلاح ، تجهیزات نظامی و تدارکات اخیراً وارد میدان های نفتی سوریه برای ماه ها.

نیروهای بین المللی کمک امنیت بین المللی (ISAF) با ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم سوریه ، نیروهای خود را در شرق سوریه تقویت می کنند.

در تاریخ 3 آگوست ، منابع خبری به نقل از مظلوم عبدی ، فرمانده شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) گفتند که این گروه قرارداد نفتی خود را با یک شرکت نفتی امضا کرده است.

وزارت خارجه سوریه همچنین توافق نامه 12 آگوست امضا شده بین نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تأکید کرد که این توافق نامه بی اعتبار و غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید  صدور مجوزهای ناشناس برای 40 پروژه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با ارتش آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه در ارتباط هستند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این جنگنده ها و آمریکایی ها در شرق و شمال شرق سوریه چاره ای جز چپاول نفت و پایان حضور غیرقانونی خود ندارند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان سلاح آمریکایی در سوریه در دسامبر 2017 ، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروه شدند و از همان لحظه به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند و به کشتار مردم سوریه ادامه دادند.

در سال های اخیر ، ایالات متحده مردم را در منطقه غرب آسیا ، به ویژه سوریه ، مردم را شکنجه کرده و منابع نفتی آنها را غارت کرده است ، اقدامی که قبلا توسط گروه تروریستی داعش انجام شده بود.

311311

دیدگاهتان را بنویسید