لغو مالیات طلا چه تاثیری بر قیمت های بازار خواهد داشت؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاینموضوع اصلاح بخشی از قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 1998 در دستور کار مجلس قرار گرفت ، اما نهایی شدن و اطلاع رسانی به دولت بیش از یک سال و نیم طول کشید و سرانجام در تاریخ 4 ژوئیه اعلام شد ، هرچند مقامات می گویند حدود 6 ماه مانده به آن را اجرا کنید و ما باید منتظر اجرای آن در ژانویه باشیم.

لحظه قابل توجه در این تحول جدید ، که بازار طلا مدتها در انتظار آن بود ، این است که در بخشی از اصلاحیه قانون مذکور ، اصل طلا از مالیات مستثنی است. به گفته فعالان بازار طلا ، اجرای آن می تواند به کاهش قیمت طلا و همچنین افزایش بازار نیمه عمر فعلی کمک قابل توجهی کند.

عبدالله محمدولی ، رئیس انجمن کارفرمایان صنعت جواهرات ، در مورد تأثیرات این مشکل در بازار طلا ، به این آژانس گفت خبرآنلاین وی گفت: “اگر این اتفاق زودتر رخ می داد ، کمک زیادی به بازار طلا می کرد و این تأخیر انتقاد همیشگی ما بود.” ما معتقدیم که طلا ابزاری برای ساخت مصنوعات است ، اما متأسفانه این مالیات نیز مورد توجه قرار گرفت و بنابراین قیمت طلا در بازار گران بود. این مورد در مورد طلا از زمان لازم الاجرا شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد.

طلا و سکه

وی در مورد تأثیر لغو مالیات بر ارزش افزوده بر استاندارد طلا در آینده در این بازار گفت: این موضوع می تواند هم بر تولید و هم فروش تأثیر مثبت بگذارد. در چنین شرایطی اعتماد مردم به طلا به عنوان کالای سرمایه ای افزایش می یابد و آنها با خیالی راحت آن را به عنوان گاوصندوق خریداری می کنند و دیگر وقتی طلاهای خود را با قیمت پایین تری بفروشند ، این وضعیت وجود نخواهد داشت. همچنین رضایت در بخش کار یا کارفرمایان این صنف به دلیل رونق تولید افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  بدون آدرس

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر افزود: طلا دارای یک زنجیره است و با افزایش سفارش تولید ، چرخه های موجود در این زنجیره از جمله بانکدار و فروشنده و … به طور خودکار شکوفا می شوند. این رونق در بازار طلا امید جدیدی را برای صنف ما ایجاد خواهد کرد ، به ویژه هنگامی که موارد مختلف مانند تاج بازار را در رکود قرار می دهد و این ممکن است تا حدی بازار نیمه عمر فعلی را احیا کند.

محمد ولی با استناد به این واقعیت که طی یک دهه اخیر اصناف مختلف زنجیره بازار طلا به دلیل عوامل اقتصادی و سایر عوامل کوچک و کوچک شده اند ، گفت: “در این دوره سرمایه گذاری های زیادی از چرخه تولید در صنعت طلا و جواهرات انجام شده است. بازار به سرمایه کمک می کند تا به تدریج به تولید برگردد ، اگرچه زمان بر است.

وی در بخشی دیگر از گفتگو با خبرگزاری بود خبرآنلاین وی در مورد پیش بینی های روند بازار در ماه های آینده گفت: با توجه به اینکه موضوع عدم وصول مالیات بر ارزش افزوده بر اساس اصل طلا در آذرماه سال جاری اجرایی می شود ، اثر مثبت این موضوع به بازار شب عید. “اما تا آن زمان ، به دلیل ادامه بیماری همه گیر بیماری کرونر قلب و نزدیک شدن ماه های محرم و صفر ، روند نزولی تقاضا ادامه خواهد یافت و به نظر نمی رسد از رکود فعلی خارج شود.

رئیس اتحادیه کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با اشاره به اینکه چشم انداز بازار طلا در سال 1400 چندان روشن نیست ، افزود: موضوع کاهش تقاضا در بحث قیمت ها موثر است اما به طور کلی بازار طلا منتظر است اخبار و تحولات سیاسی خارج از بازار در ماههای آینده. مشکلی که تأثیر قابل توجهی در قیمت ها خواهد داشت .البته این مسئله همراه با مشکلات اقتصادی و تلاش های احتمالی برای تقویت ارزش ریال به عنوان یک کل ، خبرهای بسیار امیدوار کننده ای برای همه بازارها از جمله بازار طلا خواهد بود.

بیشتر بخوانید  دوبلور رابین هود درگذشت

223223

دیدگاهتان را بنویسید