میزان بارندگی امسال 42٪ کمتر از میانگین 30 سال گذشته / 50 درجه سانتیگراد در اهواز است


صادق زیاییان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی آژانس فارس ، با تشریح وضعیت بارندگی در سال برداشت امسال اظهار داشت: میانگین بارش در سراسر کشور از ابتدای برداشت (مهر 99) تا 14 جولای امسال 130.5 مادر میزان بارش سال گذشته در این مدت 6/278 بوده است مادر بنابراین میزان بارش در سال جاری 53.2 درصد کمتر از سال گذشته است.

وی افزود: همچنین متوسط ​​بارندگی بلند مدت در کشور طی دوره مذکور 225.1 بوده است. مادر در سال جاری میزان بارندگی 42 درصد کمتر از بلند مدت بوده است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در تشریح وضعیت هواشناسی کشور گفت: امروز و فردا در مناطق شمالی آذربایجان غربی ، شمال آذربایجان شرقی ، شمال خراسان و شمال خراسان رضوی رعد و برق و موقتی رعدوبرق بادها می شود بینی.

ضیاییان ادامه داد: امروز و فردا در استانهای گیلان ، مازندران ، گلستان ، اردبیل و ارتفاعات البرز طی چند ساعت باران و گاهی وزش باد می بارد.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده باران پراکنده ای در امتداد سواحل خزر ، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: طی پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان و همچنین ارتفاعات جنوب کرمان در بعد از ظهر و اوایل شب ، رگبار ، رعد و برق ، وزش باد شدید موقت و باران پاره شده پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: طی سه روز آینده در مناطق شرقی کشور ، به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ، وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

بیشتر بخوانید  استندآپ کمدی دختر کمدین معروف سینما و تلویزیون / فیلم

وی گفت: وزش باد شدید و گرد و غبار امروز و فردا در استانهای تهران ، سمنان ، البرز ، مرکزی ، شمال اصفهان و غرب خوزستان پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده ، دریای خزر و شمال خلیج فارس و از جمعه تا یکشنبه 11 ژوئیه ، شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان در تشریح شرایط جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا تا قسمتی ابری صاف خواهد بود ، گاهی اوقات وزش باد شدید پیش بینی می شود ، حداکثر و حداقل دمای فردا در پایتخت 37 و 25 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز بعد در اهواز با حداکثر دما 50 درجه بالای صفر گرم اکثر مرکز استان و شهرکرد با حداقل دمای 12 درجه بالای صفر خنک است اکثر این مرکز استان خواهد بود.

آخر پیام /


دیدگاهتان را بنویسید