الزامات سازمان های کشاورزی از رئیس جمهور منتخب / معیارهای انتخاب وزیر جهاد چیست؟


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس فارس ، سازمان های تولیدی بخش کشاورزی از رئیس جمهور منتخب خواسته اند برای تأمین تولید کسادی فعلی وزیر بخش کشاورزی را انتخاب کند. در این نامه آمده است:

آیت الله دکتر رئیسی ، رئیس جمهوری دولت سیزدهم ، همانطور که می دانید ، بخش کشاورزی در تمام کشورهای جهان از جنبه های مختلف ، از جمله: امنیت غذایی ، امنیت ملی ، توسعه صادرات و صرفه جویی در ذخایر ارزی ، رشد اقتصادی ، حفاظت از منابع طبیعی منابع و … مهمتر از همه ، این امر منجر به انتخاب باتجربه ترین و باتجربه ترین مدیران در ساختار دولت های توسعه یافته برای تصاحب این بخش شده است.

کشاورزی از اهمیت بیشتری در کشورهای در حال توسعه برخوردار است و موتور رشد و توسعه اقتصادی است ، بنابراین این بخش اقتصادی در کشور ما دارای پتانسیل بسیار زیاد و کمترین تأثیر تحریم ها ، توانایی بالا برای جایگزینی بخشهای غیر قابل اعتماد مانند نفت در داخل است. قدرت اقتصادی وجود دارد. همانطور که دیدیم ، در دوران اوج تحریم های ظالمانه علیه ایران ، بخش کشاورزی تنها بخشی بود که کمترین تأثیر را از این تحریم ها داشت. بنابراین ، برای برون رفت از بحرانهای اقتصادی بوجود آمده در سالهای اخیر ، لازم است دولت سیزدهم بخش کشاورزی را به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی بداند و اصولاً برای رشد برنامه ریزی کند. که او را سرلوحه برنامه های اقتصادی خود قرار دهید.

امروزه کشاورزی ایران هم در سطح مدیریت کلان و هم در سطح تولید و حتی معیشت کشاورزان مشکلات زیادی دارد. وزارت کشاورزی هر ساله ، هنگام انتشار آمارهای کشاورزی ، شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی هستیم ، اما متأسفانه این افزایش تولید در زندگی کشاورزان یا عموم مردم انعکاس پیدا نمی کند و در زمان های مختلف چالش های بسیاری وجود دارد که زندگی را مختل می کند از هموطنانمان.

به عنوان مثال: کمبود مواد اولیه طیور ، که اخیراً مشکلات عمده ای ایجاد کرده است ، کاهش آمار جوجه کشی با اعلان های غیرحرفه ای از وزارت جهاد و تغذیه بحران با تهیه مرغ ، 4200 تن که باید اختصاص یابد برای واردات محصولات ، اما با انحراف در توزیع هزینه برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، قیمت ناعادلانه خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تأخیر در پرداخت نیاز کشاورزان گندم ، که اکنون دولت آینده را با کمبود گندم و کمبود آن مواجه می کند. برنامه ریزی خوراک. دام هایی که بسیاری از مزارع را مجبور به ذبح حیوانات تولیدی و لبنی خود برای کشتار می کردند و شاهد از دست دادن معیشت آنها بودند ، هزینه های بالای تولید و عدم توانایی دولت در فروش محصولات آنها منجر به از بین رفتن مزرعه شد. این باید روی میز کشور باشد ، کمبود مرغ و روغن و افزایش قیمت گوشت قرمز و ده ها موضوع دیگر ، که به جای تعیین دستورالعمل های خاص ، تصمیمات فوری می گرفت و نتایج بدتری کسب می کرد و بسیاری از تولید کنندگان را از عدم توجه و عدم اجرای صحیح برنامه توسط مدیران بی اثر در این بخش.

بیشتر بخوانید  نحوه دریافت تسهیلات و مجوز مشاغل خانگی اعلام شد

اما ما تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج نخواهیم شد و هنوز آماده کار در سنگرهای تولید هستیم و انتظار داریم دولت انقلابی و جدید با حمایت از ما و تسهیل روند تولید ، ایران عزیز خود را به مرز روز به روز. خودکفایی غذا را نزدیکتر نگه دارید. در آن زمان ، مهمترین و اساسی ترین گام رئیس جمهور تازه انتخاب شده مردم برای نجات تولید کسادی کشاورزی در کشور ، انتخاب وزیر مناسب و م toثر برای مدیریت وزارت جهاد کشاورزی بود.

در این نامه آمده است: “وزیر كشاورزی دولت انقلابی جهاد باید پس از ارزیابی شاخص های اثربخشی مدیریت این منطقه منصوب شود ، زیرا امروز به دلیل وجود مشكلات فراوان در این بخش و كمبود وقت برای حل آنها ، فرصت و خطاهای دیگری وجود دارد. “چنین نیست. بدون شک ، انتخاب وزرا حق رئیس جمهور منتخب است و هیچ کس نمی تواند اراده وی را به رئیس محترم دولت تحمیل کند و متن این بیانیه برای سازمانهای تولیدی معرفی شخص خاصی نیست ، بلکه برای معرفی خصوصیات حیاتی وزیر در این دولت انقلابی.

ما تولیدکنندگان با دست پینه بسته ، سالها است که مسئولیت تأمین غذای اساسی در این مرز و محیط را به دوش می کشیم و تلخی مشکلات مختلفی را که وزارت کشاورزی و سایر وزارتخانه ها به ما تحمیل کرده اند ، چشیده ایم. صداهای خود را در نظر بگیریم و معیارهایی را مورد تأکید قرار دهیم که به جای افزایش تلاش تولیدکنندگان ، بر وزیری که به حل مشکلات این بخش پشت خواهد کرد امروز ، ما معتقدیم که آیت الله رئیسی برای تولیدات محلی است و همانطور که قبلاً از اختیارات تصمیم گیری خود در ریاست جمهوری استفاده کرده است. قضایی آنها نشان داده اند که با در نظر گرفتن منافع ملی ، در این زمینه نیز تصمیم درستی اتخاذ خواهند کرد ، تا انشا ،الله وزیر باتجربه ای که از تولید حمایت می کند و معتقد به قدرت داخلی است ، سکان وزارت جهاد کشاورزی را به دست گیرد. .

بیشتر بخوانید  رشد شاخص بورس در معاملات 3 اسفند 1400

* معیارهای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی

ما تولیدکنندگان بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور معتقدیم باید وزیری منصوب شود که هم در زمینه دیدگاه های اساسی خود و هم در زمینه تجربه کاری دارای ویژگی های زیر باشد:

وی روحیه جهادی دارد و به تولیدکنندگان و کشاورزان اعتماد دارد. تقاضای جهادگرایی و تأیید شخصیت انقلابی افراد نه بر اساس ادعاها بلکه بر اساس اعتماد متولیان نظام و نیروهای انقلابی خواهد بود.

زندگی ساده و تمیز و آشنا به فرهنگ و ویژگی های زندگی روستایی و عشایری

ایمان صادقانه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در زمینه خودکفایی و بیان گام دوم انقلاب

امکان خودکفایی کالاهای اساسی را با یک برنامه شفاف و روشن برای فعال سازی تمام فرصت های تولید بخش کشاورزی فراهم می کند.

این شامل مشارکت سازمانهای تولیدی و مردم در مدیریت ادارات مختلف وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه در تنظیم بازار است. کشاورزی یک سیستم ملی است ، به این معنی که مدیریت این بخش با همکاری مردم ، به ویژه سازمان های کشاورزی امکان پذیر است ، بنابراین شناخت این سازمان ها و آشنایی با الزامات و سیاست های سازمان های کشاورزی ضروری است.

وی معتقد است که تنظیم بازار با فعال کردن ظرفیت تولید داخلی و نه باز کردن در واردات امکان پذیر است. برای این کار باید برنامه عملیاتی ارائه شود.

وی به تخصص و انتقال پست های حساس رهبری در وزارت جهاد کشاورزی به فارغ التحصیلان رشته کشاورزی که درصد زیادی از بیکاران جامعه دانشگاهی را تشکیل می دهند ، معتقد است.

شهامت لازم را برای مقابله با عواملی که امنیت روانی تولیدکنندگان را در بدنه وزارت جهاد کشاورزی از بین می برد ، دارد

وی شجاعت این را دارد که به انحصارهای تاریخی مجوزهای واردات و احتمالاً صادرات پایان دهد

قطع امضاهای طلایی و مدیران بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و در نظر گرفتن منافع تولیدکنندگان در کلیه تصمیمات.

پایبندی به اصل جوانان و از جذابیت و هنر استخدام جوانان انقلابی در مناطق مختلف وزارت جهاد کشاورزی ، با تجربه و دانش وزارت جهاد کشاورزی برخوردار است.

به عبارت دیگر ، شناخت کافی از وزیر منتخب در مورد ساختار و سازوکارهای اجرایی در وزارتخانه از نظر هزینه فرصت و کمبود فرصت برای دولت انقلابی برای ساختن ویرانه های مدیران قبلی بسیار مهم است و این شخص باید عمیق داشته باشد دانش و تجزیه و تحلیل سوالات کشاورزی فردی که با بدنه وزارت جهاد جهاد کشاورزی آشنا نباشد قطعاً مدتی را صرف شناخت ساختار خواهد کرد ، این زمان کافی برای رسیدن بازار کشاورزی به سطح بحرانی است و وقتی این وضعیت نامعلوم باشد ، وزیر در ورطه اعتراض می کند.

بیشتر بخوانید  جنجال در مورد دونده نامیبیایی؛ او یک زن نیست!

آشنا به شریان های حیاتی برای رشد بخش کشاورزی و با تجربه کاری موثر و حداقل یک یا دو دستاورد ملی و عمده در بخش کشاورزی و امنیت غذایی در تجربه عملیاتی خود

او به سود شرکت ها اعتقاد دارد دانش و فعال سازی سیستم نوآوری در کشاورزی

وجود یک شبکه قوی از نیروهای انقلابی ، جهادی و م effectiveثر برای هدایت گروه تحت رهبری آن مطابق با اهداف و برنامه های لازم برای دستیابی به خودکفایی غذایی.

توانایی نهادینه سازی و برقراری ارتباط موثر و افزایش ظرفیت با سایر گروه های فعال در زمینه امنیت غذایی که خارج از دولت هستند را دارد

نقطه اتکای تمام این ویژگی ها کارایی و دیدگاه استراتژیک وزیر مربوطه است. لازم به ذکر است که کشاورزی دارای فضای پیچیده ای است که آن را از سایر بخشهای اقتصادی و تولیدی جدا می کند و یک نگاه صرفاً توسعه ای یا یک دیدگاه نظری و نظری صرف نمی تواند در حل مشکلات این بخش موثر باشد. امیدوارم با تأسیس “دولت مردمی ، ایران قدرتمند” و اقدامات برتری آن در انتخاب مدیران ذیصلاح ، بخش کشاورزی کشور و دهقانان و عشایر شاغل ، با تأسیس یک هیئت حاکمه توانمند در این منطقه ، طعم شیرین تولید در تولید کنندگان و تولیدات انسانی است. چشیدن.

* سازمان هایی که نامه را امضا کرده اند

لیست امضاهای نمایندگان سازمان های تولیدی در بخش کشاورزی به شرح زیر است:

انجمن کارفرمایان تولید و بسته بندی پروتئین در کشور

اتحادیه صنفی تخصصی توزیع کنندگان اصلی خوراک طیور و آبزیان

اتحادیه ملی تعاونی های آب سرد

اتحادیه مرکزی تعاونی های دام سبک

اتحادیه ملی اتحادیه های صنفی طیور

انجمن تولیدکنندگان سموم

انجمن پرورش دهندگان مرغ یک روزه

اتحادیه مرکزی تعاونی های دام در تهران

شرکت تعاونی حمایت از تولید مواد اولیه گوشت و پروتئین در کشور

اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان طیور

اتحادیه ملی صنعت دامپروری

اتحادیه تعاونی های صنعتی صنعت خوراک دام ، طیور و آب کشور

تعاونی تولیدکنندگان سوسیس و سوسیس متولد شده

اتحادیه ملی تعاونی های کشاورزی مرغ گوشتی ایران

انجمن صنایع گوشتی ایران

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید