در اسرع وقت پوشش عمومی واکسیناسیون کرونر را کامل کنید



دکتر نادر توکلی روز جمعه در مصاحبه با ایرنا افزود: “گرفتن مجوز اضطراری برای واکسن های کو ایران برکت و پاستوکووک می تواند روند واکسیناسیون انسان را تسریع کند.”

وی در پاسخ به این سال که آیا روند تزریق واکسن های داخلی به افراد سرعت بیشتری دارد یا خیر ، گفت: از هفته آینده تزریق واکسن های خانگی در کشور قطعاً تسریع می شود که این امر منجر به گسترش واکسیناسیون عمومی در کشور می شود. “

معاون ستاد تیم مدیریت بیماری های تاج در منطقه پایتخت تهران ادامه داد: اگرچه تزریق واکسن های خانگی در میان مردم تهران آغاز شده است ، اما روند انتشار این واکسن کند است و باید تسریع شود. “

ظرفیت مراکز واکسیناسیون یکپارچه در تهران تا 70000 دوز در روز است

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود 20 هزار دوز واکسن تاج در مردم تهران تزریق می شود اما می توان این ظرفیت را به 70 هزار دوز افزایش داد.
توکلی افزود: در حال حاضر ارتباطی بین توزیع و نیاز به واکسن تاج در جامعه وجود ندارد و برنامه فعلی تکمیل تزریق واکسن تاج در گروه سنی 70 سال به بالا است.
معاون ستاد تیم مدیریت بیماری های تاج در منطقه پایتخت تهران ادامه داد: طی روزهای آینده واکسن کرونا در گروه سنی 65 سال تزریق می شود.

به گزارش ایرنا ، چندین ماه است که واکسن تاج در کشور تزریق می شود اما تاکنون تعداد محدودی واکسینه شده اند ، این بدان معنی است که روند واکسیناسیون در کشور کند است.

بیشتر بخوانید  توزیع 200 هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان

به دلیل اخذ مجوز اضطراری برای واکسن های ایرانی “کو ایران برکت” و “پاستوکووک” ، روند استفاده از آنها بسیار محدود است ، مقامات وزارت بهداشت قول دادند توزیع بیشتری در روزهای آینده داشته باشند.

اگرچه تعداد مراکز واکسیناسیون کرونر در تهران به 80 مرکز افزایش یافته است ، اما به نظر می رسد برای گسترش واکسیناسیون عمومی تعداد این مراکز باید افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید