کرملین: مذاکره با طالبان ضروری است



به گزارش ایرنا در مسکو ، پسکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایطی که اوضاع افغانستان متشنج است و اوضاع مرزی بین تاجیکستان و افغانستان متشنج است ، مذاکرات با طالبان نیاز است.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این س ofال که آیا در صورت کنترل طالبان آیا روسیه می تواند افغانستان را به عنوان یک دولت به رسمیت بشناسد؟ وی گفت: در این شرایط طرح این مسئله بی فایده است. به همین دلیل پاسخ به این س questionال را غیرممکن می دانم.
هیئت چهار نفره طالبان از روز گذشته در مسکو بوده و روز گذشته با ضمیر کابلوف ، نماینده رئیس جمهور روسیه در افغانستان دیدار کرده است.

به گزارش ایرنا از مسکو ، وزارت خارجه روسیه گفت که در بیانیه مشترک این کشور و تیم مذاکره کننده طالبان ، این گروه اطمینان داد که گذرگاه های مرزی با کشورهای همسایه به روال معمول کار خواهد کرد.

سخنگوی طالبان در بیانیه مشترک با مسکو گفت که افغانستان برای حمله به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

محمد سهیل شاهین ، سخنگوی طالبان گفت که اجازه نمی دهد از خاک افغانستان برای حمله به روسیه و کشورهای همسایه استفاده شود.

وی تأکید کرد که طالبان همچنین قصد حمله به نمایندگی های دیپلماتیک خارجی در افغانستان را ندارند و امنیت کارمندان سرکنسولگری روسیه در مزارشریف را دوباره تأیید کرد.

وی گفت: “ما روابط بسیار خوبی با آنها و روسیه داریم. ما قصد حمله به آنها را نداریم. اگر روابط خوبی داریم ، چرا این کار را می کنیم؟”

بیشتر بخوانید  اولین اظهارات هادی چوپان بعد از قهرمانی؛ حلالم کنید+ فیلم

پیش از این گزارش شده بود که گروهی از دفتر سیاسی طالبان وارد مسکو شده اند. به گفته شاهین ، آنها در مسکو به سر می برند تا در مورد وضعیت فعلی افغانستان با طرف روسی گفتگو کنند.

دادگاه عالی روسیه در 14 فوریه 2003 ، طالبان را یک سازمان تروریستی دانست و در روسیه ممنوع اعلام کرد.

با این حال ، از سال 2018 ، نمایندگان جنبش چندین بار در مذاکرات مسکو برای حل منازعات در افغانستان شرکت کرده اند.

مقامات روسی امیدوارند که در مشارکت طالبان در مذاکرات صلح افغانستان موفق شوند و شرایط را برای حل سیاسی وضعیت کشور پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید