رحمتی: فکر کردن در مورد کسب سهمیه آسیا به ما کمک نمی کند / موفقیت در مربیگری نداشتن مدرک دیپلم است! – اخبار فوتبال ایران – اخبار ورزشی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم و طبق وب سایت باشگاه پدیده خراسان ، مهدی رحمتی در مورد آخرین نتایج تیمش و سایر مسائل صحبت می کند که در زیر می خوانید:

* در ابتدای سخنرانی خود باید توجه داشته باشم که اگر موفقیت حاصل شد ، به لطف لطف خداوند ، امام رضا (ع) و تلاش همه عناصر پدیده است. روز اولی که به مشهد آمدم ، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردم که مذهبی برای مردم مشهد و امام رضا (ع) دارم و می خواهم هزینه آن را بپردازم. تا به امروز ، من هیچ کاری نکرده ام و کار ما تمام نشده است. هر روز برای من و تیم ما یک تجربه است. ممکن است در ابتدای فصل هرگز تصور روزهای سختی را نداشته باشم ، اما در همان ابتدای کارم با همین مشکلات تجربه زیادی کسب کردم و امیدوارم در پایان مردم را با خود خوشحال کنیم.

* فکر می کنم همه می دانند امسال چه تعداد مشکل داشتیم. ما در ابتدای فصل بازیکنان زیادی را از دست دادیم و این به دلیل روالی بود که باشگاه در پیش گرفت. اگر ساختار تیم فصل گذشته یا همان تیمی را که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کرد با تیم فعلی مقایسه کنید ، متوجه می شوید که تغییرات زیادی داشته ایم. از طرف دیگر ، در میانه راه باشگاه با تغییر مالکیت روبرو شد و ما مجبور شدیم بازیکنان زیادی را به تیم های دیگر بدهیم. همه اینها در روند تیم ما تأثیر داشت ، اما همانطور که گفتم ، به لطف خدا ، رضا (ع) و حمایت مقامات استانی و شهرستانی مشهد ، شورای فوتبال ، شهرداری و تلاش های آقای واتانخواه به عنوان مدیرعامل باشگاه و البته امید و تلاش کادر فنی و بازیکنان باعث شد که به ثبات خوبی برسیم. شاید اگر یک یا دو هفته تمرکز خود را از دست نمی دادیم ، الان هم شرایط بهتری در جدول داشتیم اما در کل از وضعیت کلی تیم خوشحالم.

* فکر نمی کنیم کدام بازیکن تأثیر زیادی در تیم ما داشته باشد. در پدیده “ما” ، او جای “من” را گرفت و اگر موفقیت حاصل شود ، مرهون تلاش همه است و اگر شکست بخوریم ، همه در آن شرکت می کنند. راستش من این تیم را خیلی دوست دارم. تیمی مستحکم ، منسجم و جوان که امسال سختی های زیادی را تحمل کرد اما تسلیم نشد. اگر به نیمکت تیم ما دقت کنید ، بازیکنان نیمکت نشین از گلزنی بیشتر از بازیکنان داخل زمین خوشحال می شوند. به همین دلیل است که می گویم من این تیم را دوست دارم. البته تأکید می کنم که ما هنوز کارهای زیادی داریم و باید تا روزی که لیگ تمام می شود کار کنیم.

بیشتر بخوانید  کلاس های درس دانشگاه شریف مجازی شد

* در ابتدای فصل ، وقتی بازیکنان یکی یکی تیم ما را ترک کردند ، کمی نگران شدم ، اما هنگام کار با بچه ها فهمیدم که آنها می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. مطمئن باشید بسیاری از این بازیکنان فعلی در سال های آینده در فوتبال ما بازی های زیادی خواهند کرد. من نمی خواهم از کسی نام ببرم ، اما شک ندارم که بسیاری از این بازیکنان سال ها در تیم های بزرگ فوتبال ایران بازی خواهند کرد.

* نظم و انضباط بدون شک مهمترین مسئله در موفقیت تیم است. اگر تیمی به اصول نظم و انضباط پایبند باشد ، قطعاً موفق خواهد شد. خوشبختانه این چشم انداز ما از این پدیده است و نظم و انضباط نقش اصلی را در تیم بازی می کند. از کادر فنی گرفته تا بازیکنان ، همه باید طبق یک برنامه از پیش تعیین شده کار کنند. وقتی این اتفاق می افتد ، همه به طور خودکار سعی می کنند خود را با سیستم مورد نظر سازگار کنند. همین نظم به زمین منتقل می شود و تیم را موفق می کند.

* از اولین روزی که کار در پدیده را شروع کردیم ، هدف من شناخت نگرش مربیگری من نسبت به فوتبال بود و به موقع به این نتیجه رسیدم که چگونه موفق شوم. اکنون چهار هفته به پایان لیگ باقی مانده است و معتقدم ما در این فصل با کوهی از مشکلات بد کار نکرده ایم و اگر در برخی از بازی ها مانند بازی با استقلال (سفر برگشت) ، بازی با پرسپولیس ، آلومینیوم اراک ، ذوب آهن ، و غیره ، اتفاقات عجیب و غریبی در حال رخ دادن است. این اتفاق نیفتاده است که ما شرایط بسیار خوبی در جدول داشته باشیم. تمام غم من این است که این تیم تا روز آخر می جنگد. من همچنین به بازیکنانم گفتم که هرچه بیشتر تلاش کنید ، موفقیت بالاتری نیز خواهید داشت. خوشبختانه آنها ظاهر مالی پدیده را ندارند و از بازی در تیم درآمد کسب می کنند. اگرچه امسال بیشترین تلاشم را کردم و با افراد زیادی ملاقات کردم تا نگران بازیکنان نباشم ، اما به درک متقابل رسیدیم که “تیم” بیش از هر چیز مهم است. الان هم صحبت در مورد سهمیه آسیا و مواردی از این دست باعث حواس پرتی ما نمی شود. هدف همه کادر فنی و بازیکنان ما ادامه روندی است که در هفته های اخیر داشته ایم.

بیشتر بخوانید  تست شخصیت روانشناسی | یک گیاه رو انتخاب کن تا بگم دلیل بودنت برای زندگی کردن چیه!!

* تیم پدیده تنها نماینده فوتبال در مناطق شرقی کشور است و در مشهد بسیاری از مردم و هواداران نتایج تیم ما را دنبال می کنند و در روزهایی که مشکلات تیم ما به اوج خود رسید ، این هواداران از تیم حمایت کردند و کاری کرد که همه کارمندان تیم ما را دنبال کنند. چند ماه پیش ، متولیان استانداری به همراه شهردار كولای و فتاحی ، مدیر كل ورزش و جوانان و اوسولی ، رئیس شورای فوتبال استان و عضو هیئت مدیره فدراسیون ، با ما شروع به آموزش كردند و یك بار دیگر اتفاق افتاد ، روحیه به تیم ما بازگشت. وقتی بازیکنان و اعضای تیم حمایت مسئولان را پشت سر خود دیدند ، وضعیت آنها تغییر کرد و تیم در مسیر موفقیت قرار گرفت. اکنون درخواست من از این بستگان و به ویژه از مدیر محترم و شهردار این است که تعداد بازیکنان دریافتی را به همان 75 درصد وعده داده شده برسانم. اگر این اتفاق نیفتد ، بازیکنان ما می توانند قرارداد خود را برای فصل آینده فسخ کنند. با این حال ، تأکید می کنم که آنها این فصل را می دانستند و کوچکترین اعتراض مالی هم نداشتند. این کوچکترین درخواست من از بازیکنان و کادر فنی تیم من است تا بچه ها با همان روال و روحیه مضاعف کار خود را در چهار بازی بعدی ادامه دهند.

* وقتی پدیده پست سرمربیگری را به من پیشنهاد داد ، خیلی فکر کردم و البته مشورت کردم. می دانستم که فرصت خوبی دارم و در خودم دیدم که کار می کنم. در طول این بیست سال بازی در سطح اول فوتبال ایران ، از بسیاری از مربیان چیزهای خوبی یاد گرفتم. مربیگری و موفقیت در آن درجه نیست ، برای موفقیت یک مربی تلاش زیادی لازم است. البته فارغ التحصیلی ضروری و قانونی است اما موفقیت در مربیگری به علاقه ، پشتکار و انگیزه بستگی دارد. من معتقدم که در مربیگری و کلاسهای بین المللی می توان تجربه خوبی کسب کرد. در فرصتی که امسال داشتم ، کلاسهای C را شرکت کردم و درجه اول را کسب کردم. در این مدت ، من تلاش زیادی برای حضور در دوره های مربیگری کردم ، اما شرایط Crown در سراسر جهان باعث شد دوره های آموزشی متوقف شود ، و همچنین انتظار دارم در اسرع وقت در دوره های مربیگری شرکت کنم.

بیشتر بخوانید  قیمت سکه امروز به کدام سو خواهد رفت؟

* طبیعتاً در مسابقات داوری مانند لیگ برتر که تیم ها بیش از 30 مسابقه انجام می دهند ، اشتباهات داوری زیادی وجود دارد. من موافقم که قضات ما در شرایط دشوار قضاوت می کنند ، اما ما همچنین باید بپذیریم که کل دنیا از VAR استفاده می کند. در همان مسابقات یورو می توانید ببینید که سیستم ویدیویی چقدر به داوران و خود تیم ها کمک کرده است. اگر VAR‌ وارد فوتبال ایران شود ، اعتراضات قطعاً کاهش خواهد یافت ، داوران آرام خواهند شد و مربیان کار خود را با خیال راحت انجام خواهند داد.

* همه بازی ها دشوار است. در لیگ برتر ، بازی با تیم برتر و انتهای جدول تفاوتی ندارد. تاکنون بارها در این سال این وضعیت را لمس کرده ام. بازی در زمین چمن مصنوعی برابر نساجی مازندران قطعاً دشوار است ، اما بازیکنان ما آموخته اند که با روحیه برتری وارد زمین شوند. من در صحبت هایم عنوان کردم که ما یک تیم هستیم. ویژگی تیم امسال پدیده جوان و منسجم بودن است. من توصیه های خود را به کادر فنی و بازیکنان ارائه کردم. هیچ کس در تیم ما حق افتخار ندارد ، اما من شب و روز با این بازیکنان زندگی می کنم و تا امروز اثری از غرور در آنها ندیدم.

* من باید یک بار دیگر از همه اعضای تیم تشکر کنم. از اعضای تدارکات گرفته تا کادر فنی ، بازیکنان ، مدیر و بچه های رسانه ای تیم تلاش زیادی می کنند و من تلاش آنها را با تمام وجود احساس می کنم. من از هواداران مشهدی که در این مدت با ما خوب بودند سپاسگزارم و امیدوارم پدیده در پایان فصل با نمرات خوب کار خود را به پایان برساند. من همچنین باید از اصحاب رسانه که با تیم ما بودند تشکر کنم که کمک زیادی به ما کردند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید