روسیه در حال ساخت یک سیستم ضد ماهواره – ایرنا است



به گزارش ایرنا ، RIA Novosti روز جمعه با استناد به گزارش شرکت تسلیحاتی آرسنال ، زیرمجموعه شرکت فضایی دولتی Russian Space (سازنده این سیستم) ، نوشت: “سیستم فضایی ضد ماهواره روسیه” OS “نامیده می شود ماهواره های مداری ، از جمله ماهواره ها.

از سیستم فضایی سیستم عامل می توان به عنوان سیستم دفاع هوایی نیز استفاده کرد.

این دستگاه به گونه ای کار می کند که بتواند اهداف هوایی را از مدار زمین شناسایی کرده و مشخصات خود را به واحدهای پدافند هوایی مورد استفاده برای از بین بردن هدف ارسال کند.

گزارش آرسنال می گوید که در سال 2018 و 2019 ، آن تحقیق در مورد استفاده از سیستم عامل برای اهداف اطلاعاتی و ارتباطی و استفاده نظامی از تابش لیزر آن را انجام داده است.

در سال های اخیر ، روسیه با توجه ویژه به ساخت سیستم های ضد ماهواره ، رقابت خود را با ایالات متحده در فضا افزایش داده و خرید این دستگاه ها به سفارش وزارت دفاع روسیه انجام شده است.

اینترفاکس اخیراً به نقل از یک مقام آگاه صنعت دفاعی روسیه اظهار داشت که این کشور سیستم ضد ماهواره خود را آزمایش می کند و وظیفه آن غیرفعال کردن ماهواره های مخابراتی دشمن است.

به گزارش ایرنا ، منبعی ناشناس گفت این سیستم با نام Tirada-2.S آزمون را پشت سر گذاشت.
گفته می شود این سیستم ضد ماهواره به گونه ای کار می کند که می تواند ماهواره ها را در جو زمین غیرفعال کند.
رسانه های روسی همچنین یادآوری کردند که سه سال پیش در کنفرانس نظامی “ارتش -2018” در مسکو ، وزارت دفاع روسیه قراردادهای خرید این سیستم را امضا کرد.
ایالات متحده بارها در مورد دسترسی روسیه به چنین سیستمی ابراز نگرانی کرده است.

بیشتر بخوانید  آیا حجم پایه بورس تا پایان بهمن ماه مثبت می ماند؟

دیدگاهتان را بنویسید