نزدیک به 10 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه زیر کشت ذرت می رود



“ابراهیم دارایی” روز جمعه در مورد کشت بذر هیبریدی ذرت در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل مشکلاتی که در زمینه تهیه بذر ذرت به کشاورزان سایر استان ها در فصل کاشت وجود دارد ، طرح تولید بذر ذرت توسط سازمان طی چند سال گذشته. “در این راستا ، با تلاش کمیته بذر استان و این شهرستان و همچنین همکاری کشاورزان در مزرعه ، بذر ذرت در 180 هکتار از زمین های کشاورزی کرمانشاه کاشته می شود سال

مدیر جهاد کشاورزی از شهرستان کرمانشاه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از اواخر فروردین ماه امسال کشت ذرت در مناطق تحت پوشش شهر کرمانشاه و در بیش از 9867 هکتار از مزارع روستاهای این شهرستان آغاز شد. ذرت پرورش داده شد.

دارایی افزود: در همین راستا 248 تن بذر و 3948 تن انواع کود شیمیایی از طریق مراکز جهاد کشاورزی در روستاهای تابعه در اختیار ذرت کاران قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه استان کرمانشاه یکی از مراکز تولید ذرت کشور است ، اظهار داشت: کرمانشاه پس از استانهای فارس و خوزستان سومین تولیدکننده ذرت در کشور است که از نظر متوسط ​​عملکرد در هکتار در کشور رتبه اول را دارد.

جهاد كشاورزی ، مدیر كرمانشاه ضمن توصیه به كشاورزان برای كشت و تولید بذر هیبرید ذرت اظهار داشت: گیاه ذرت از اهمیت ویژه ای در صنایع غذایی برخوردار است و این ماده غذایی به همراه گندم و برنج بیش از 50٪ غذای جهان را تشکیل می دهد. .

شهر کرمانشاه دارای 311 هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این تعداد 66 هزار و 452 هکتار آبیاری می شود.

بیشتر بخوانید  دشمن را در فاصله بیش از هزارکیلومتری با هوش مصنوعی از پای درآوردیم

استان کرمانشاه دارای 995،000 هکتار زمین کشاورزی است و سالانه 4،200،000 تن انواع محصولات کشاورزی ، باغی و دامی در این استان تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید