15000 مگاوات تفاوت بین تولید و مصرف برق در آذربایجان



ایسنا / آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت: بین مصرف و تولید برق 15000 مگاوات تفاوت وجود دارد ، البته استان ما در مقایسه با سایر استانها افتخار می کند و حداقل مردم نگرانی کمتری داشتند.

روشن میلانی عصر پنجشنبه (هشتم تیرماه) در جلسه فوق العاده ای با موضوع “بررسی قطعی برق در صنایع آذربایجان شرقی” که با حضور تعدادی از مسئولان و صاحبان صنایع حساس با مصرف زیاد در اتاق تبریز برگزار شد ، گفت: تجارت ، صنایع ، معادن و کشاورزی: ​​میزان برق تولیدی کمتر از مصرف است و ما باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از سقوط سیستم برق اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: ما می پذیریم که در برخی موارد بدون برنامه ریزی قطع شد ، که از عهده بشر خارج بود و سیستم به طور خودکار برق را در هر قسمت از کشور که مصرف زیاد بود قطع کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان تأکید کرد: آیا ممکن است کارخانه ای که درآمد آن از هزینه های آن کمتر است پایدار بماند؟ الکتریسیته خریداری شده از نیروگاه های خصوصی در حال حاضر گرانتر از الکتریکی است که ما به مردم می دهیم.

وی اقتصاد برق را منفی توصیف کرد و افزود: وقتی وزارت نیرو 50 هزار میلیارد تن پیمانکار بدهکار است ، چه انتظاری می توان داشت؟!

میلانی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: “قطعی برق در بعضی از نقاط امکان پذیر نیست و به همین دلیل ، طبق تصمیم شورای عالی امنیت ملی ، صنایعی که حداکثر 3 مگاوات برق مصرف می کنند باید برای دو نفر خاموش شوند. هفته ها روز شنبه نیز تصمیم گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید  فال روزانه شنبه اول مهر | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

وی در پایان گفت: “ما به همه واحدهای تولیدی و صنایع پیشنهاد می كنیم كه اگر فرصت خرید ژنراتور دارند ، این كار را انجام دهند و ژنراتور گاز و گازوئیل بخرند.”

به گزارش ایسنا ، در این جلسه تعدادی از صاحبان صنایع پرمصرف و حساس استان با بیان نظرات و ارائه نگرانی ها و مشکلات خود در مورد قطعی برق خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به موضوع قطعی برق در این واحدهای صنعتی شدند ممکن است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید