تأخیر 35 روزه در ارسال حیوانات / پایش کمبود مرغ نخواهیم داشت



نایب رئیس انجمن پرورش دهندگان گوشت طیور از کشور با استناد به افزایش هزینه اجزای تولید ، از تاخیر در ارسال و بارگیری گاو خبر داد.

حبیب اسدولا نژاد در مصاحبه با ایسنا اظهار داشت: قیمت مرغ یک روزه در بازار از 7000 تا 7،500 تن است در حالی که باید با نرخ مصوب 4200 تن به فروش برسد. همچنین ، از ابتدای سال ، دولت قیمت ذرت را 14 درصد و حمل و نقل را 30 درصد افزایش داده است و علاوه بر افزایش قیمت واکسن ها ، داروها و عناصر کمیاب ، لوبیای سویا نیز از 3200 به 3400 افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ زنده 17 هزار و 100 تن است اما به دلیل افزایش هزینه اجزای تولید ، هزینه مرغداران بیش از 20 هزار تن است. به همین منظور ، سازمان ها و اتحادیه های صنفی فعال در این صنعت می خواهند دولت قیمت ها را اصلاح كند تا حقوق مرغداران ضایع نشود.

نایب رئیس انجمن پرورش دهندگان طیور افزود: البته من با افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار موافق نیستم اما معتقدیم دولت باید تدابیری را برای تنظیم قیمت اجزای تولید و بازگشت به حالت اصلی آن “در این صورت مردم بهتر است مرغ بخرند.

وی با اشاره به تأخیر در ارسال و بارگیری مواد اولیه دام ، توضیح داد: حدود 40 روز شاهد تأخیر در ارسال مواد اولیه هستیم ، بنابراین مواد اولیه مرغداران در سیستم بازار گاهی 30 تا 35 روز دیرتر خریداری می شود. . “آنها می رسند. این امر باعث شد که مرغداران برای تهیه منابع مورد نیاز خود به بازار آزاد بروند. این بدان معناست که علاوه بر این که مرغداران در تأمین نقدینگی خود مشکل دارند ، مجبورند برای خرید مواد اولیه و پرداخت هزینه های بیش از حد به بازار آزاد بروند.

بیشتر بخوانید  همه زنان در تصویر را در عرض ۱ دقیقه پیدا کنید+ پاسخ

اسدولا نژاد در پاسخ به این سال که گفته می شود در ماه های آینده شاهد صف های طولانی مرغ خواهیم بود و اینکه آیا تولید کاهش یافته است ، گفت: ما از سیاست کارخانه تنظیم بازار جوجه کشی 7 میلیون قطعه عقب هستیم اما اگر توزیع کنیم اگر کشور از کشتارگاه تا بازار مصرف مشاهده شود ، قطعاً در این زمینه کمبودی نخواهیم داشت. ما همچنین انتظار داریم که دولت جدید به گونه ای برنامه ریزی کند که موانع تولید برداشته شود و شرایط و نوسانات پایدار به حداقل برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید