آمریکایی به اتهام دست داشتن در ترور رئیس جمهور هائیتی دستگیر شد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، شش نفر از جمله یک آمریکایی روز پنجشنبه به اتهام دست داشتن در ترور رئیس جمهور هائیتی دستگیر شدند.

به گفته روزنامه “واشنگتن پستماتیاس پیرئوس ، وزیر انتخابات و امور احزاب هائیتی گفت که جیمز سولاگیس ، یک شهروند ایالات متحده ، در میان دستگیرشدگان در رابطه با ترور رئیس جمهور هائیتی جوینیل مویز است.

سخنگوی هائیتی به واشنگتن پست گفت که اعتقاد بر این است که علاوه بر سولاگیس ، بازداشتی دیگری نیز یک شهروند آمریکایی هائیتی است.

پیرائوس افزود که بازداشت شدگان در مقر پلیس پایتخت نگهداری می شوند و ساختمان توسط جمعیت خشمگین محاصره شده است.

وی گفت: “یگان های ویژه پلیس در تلاش هستند تا از پاسگاه پلیس محافظت کنند زیرا جمعیت بسیار عصبانی هستند و آنها سعی می کنند به آنها برسند و آنها را بسوزانند.”

مقامات هائیتی اسامی بازداشت شدگان را ذکر نکردند ، اما وزیر ارتباطات این کشور گفت که آنها “خارجی” هستند.

گفته می شود مظنونان قبل از دستگیری با پلیس رد و بدل کرده و طی آن چهار مظنون کشته شده اند.

رسانه های محلی امروز (چهارشنبه) به نقل از کلود جوزف ، نخست وزیر موقت هائیتی گزارش دادند که مهاجمان به محل اقامت رئیس جمهور در پورتو پرنس ، پایتخت ، تیراندازی کردند که در آنجا همسرش نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

محل اقامت رئیس جمهور هائیتی امروز در بیانیه ای گفت که این حمله حوالی ساعت یک بامداد (به وقت محلی) انجام شده است.

خبرنگار روزنامه سوئیس لو نولیست به نقل از نخست وزیر هائیتی گفت كه ترور توسط گروهی از كماندوها در حضور “عناصر خارجی” انجام شده است.

بیشتر بخوانید  واکنش چین در برابر تحریکات دریایی انگلیس

نخست وزیر موقت هاییتی این حمله را “نفرت انگیز ، غیرانسانی و وحشیانه” توصیف کرد و خواستار آرامش شد. وی افزود که وضعیت امنیتی تحت کنترل پلیس ملی و نیروهای مسلح است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر ، برخی از رسانه ها از مرگ همسر رئیس جمهور هائیتی خبر دادند ، اما خبر تکذیب و از بولتن حذف شد.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید