جناح لبنان: تأخیر در تشکیل کابینه فرصت ها را از دست می دهد



به گزارش ایرنا ، در این بیانیه آمده است: “حل اختلافات امروز برای مردم لبنان بسیار بهتر از تأخیر در تشکیل کابینه است ، زیرا این تاخیر فرصت هایی را که ممکن است در آینده از دست بروند از دست خواهد داد.” دست نزن.

این فراکسیون تأکید کرد که تحولات و سرخوردگی ها در جو سیاسی لبنان خواستار تشکیل سریع کابینه است. البته این کار نه تنها برای احیای اوضاع بلکه برای جلوگیری از فروپاشی کامل ساختار کشور باید انجام شود.

فراکسیون وفاداری به مقاومت گفت: “فاجعه ای که لبنان بیش از یک سال است با آن دست به گریبان است و نشان می دهد دولتی متزلزل که در آن قوانینی اعمال نمی شود و از حقوق آن حمایت نمی شود ، دولتی است که ترجیح می دهد نیروهای جهان و شکارچیان جهان سیاست خود را دنبال کنند . “لبنان و در راستای منافع خود کار کنند.

این فراکسیون از همه لبنانی ها خواست تا مصمم به تشکیل یک دولت مطیع قانون برای جلوگیری از هدایت مفسدان و سارقین به کشور به فاجعه باشند.

لبنان در هفت ماه گذشته به دلیل اختلاف نظر جریانات سیاسی برای تشکیل دولت آینده به ریاست سعد حریری شاهد یک بحران سیاسی بوده است.

میشل عون رئیس جمهور لبنان پس از مشورت با جریان های سیاسی در 22 اکتبر سال 2020 سعد حریری را به تشکیل دولت جدید لبنان منصوب کرد اما جریان های سیاسی به ویژه بین حریری و جریان 14 مارس از وی حمایت می کنند. از طرف دیگر ، نهاد ریاست جمهوری و رئیس جمهور ، و از سوی دیگر ، غرامت رهبر جنبش آزادی ملی لبنان ، جبران باسیل ، از سوی دیگر ، اصرار هر یک از طرفها بر موضع خود در مورد ترکیب کابینه مانع از تشکیل دولت.

بیشتر بخوانید  ماجرای سکه های طلای تقلبی از زبان رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه

رئیس جمهور لبنان در اول خرداد در نامه ای به پارلمان لبنان با انتقاد از تأخیر در تشکیل دولت جدید ، گفت: “اکنون ثابت شده است که (سعد حریری) نخست وزیر مسئول تشکیل دولت قادر به یک کابینه تشکیل دهید. قادر به ذخیره و استفاده مفید است. “با استفاده از م institutionsسسات مالی خارجی و صندوق های بین المللی و کشورهای اهدا کننده برنامه ای برای کمک به لبنان در نجات کشور از شرایط وخیم فعلی تهیه شده است. این کشور از همه مهلت های منطقی برای تشکیل دولت چشم پوشی کرده است.

به دنبال این نامه تلاش برخی دیگر از مقامات عالی رتبه و افراد و جریانهای سیاسی دیگر جهت همگرایی جهت تشکیل دولت صورت گرفت که جدی ترین آنها در حال حاضر ابتکار نبیح بری سخنگوی پارلمان لبنان است.

دیدگاهتان را بنویسید