تحویل 5٪ تولید ناخالص داخلی از بخش صنایع توسط تولید کننده فولاد در اصفهانی


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ، عباس اکبری محمدی اظهار داشت: در سال های گذشته شرکت فولاد مبارکه با برنامه ریزی و توسعه بومی سازی موفق شد وابستگی خود را به واردات کاهش دهد ، بنابراین امروز بالغ بر 144000 مورد است. واحد در این شرکت واقع شده است. تاکنون شرکت فولاد مبارکه از سه تحریم جان سالم به در برده و با پشتوانه الهی و اتکا به قدرت و دانش درونی توانسته است از این بحران ها خلاص شود.

توسعه محصولات جدید و دستیابی به 530 نوع ورق در شرکت فولاد مبارکه

معاون عملیات شرکت فولاد مبارکه با استناد به محصولات جدید شرکت فولاد مبارکه گفت: تمرکز فعلی این شرکت تولید محصولات متناسب با نیازهای صنایع محلی در کشور است. در ابتدای راه اندازی ، تعداد ارقامی که فولاد مبارکه در زمینه صفحات تولید می کند نزدیک به 130 عدد بود که اکنون به بیش از 350 درجه مختلف رسیده است. همچنین در زمینه ورق های گرم و سرد ورق های 130 گرید مختلف ، در ابتدا به بیش از 530 گرید رسید که نشان از توسعه محصولات جدید در شرکت فولاد مبارکه دارد.

تولید 8 محصول جدید در سال 1400

وی گفت: ما برای تولید محصولات جدید سالانه برنامه داریم و امسال تولید 8 محصول جدید در دستور کار شرکت فولاد مبارکه قرار دارد که یکی از آنها قبلاً برای مشتری ارسال شده و نتایج مثبتی دارد. . سایر محصولات نیز تولید می شوند.

اکبری افزود: تمرکز اصلی ما برای تولید محصولات جدید معطوف به محصولاتی است که در صنایع پایین دستی بیشتر مورد نیاز هستند و هم اکنون وارد می شوند. تمرکز ما روی صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی و صنایع است تولید خودرو داخلی است ، زیرا این صنایع ورق های لازم را از طریق واردات تأمین می كنند و تولید آنها در كشور امكان پذیر نیست. ما سعی کرده ایم بخشی از نیاز صنایع وابسته به واردات به کشور را به منظور جلوگیری از خروج ارز و تأمین مواد اولیه این صنایع با سبکی بیشتر و سطح امنیت و ثبات بالاتر تولید کنیم.

معاون رئیس شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر روند بومی سازی در شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه برای رفع نیازهای این شرکت رویکرد بومی سازی در پیش گرفته است. زیرا با توسعه بومی سازی علاوه بر توانایی شرکتهای داخلی در تولید قطعات مورد نیاز صنعت فولاد ، قصد استفاده از قطعات ساخته شده برای نیازهای شرکت فولاد مبارکه را داریم. این توانمند سازی در خدمت کلیه صنایع فولاد کشور است تا با تعامل دو طرفه (سود سودآور) از شرکتهای داخلی حمایت کرده و انگیزه شرکتهایی را که توانایی کار در زمینه بومی سازی را دارند تقویت کند.

بیشتر بخوانید  مرکل: من با بایدن درباره ایران صحبت کردم

بومی سازی 144000 واحد در شرکت فولاد مبارکه

وی با اشاره به اینکه کاستی ها و مشکلات احتمالی شرکت های فعال در زمینه بومی سازی در روابط تعاملی اصلاح می شود ، گفت: با چنین رویکرد حمایتی موفق شدیم بیش از 144000 واحد را در شرکت فولاد مبارکه مستقر کنیم تا وابستگی به واردات کاهش یابد محصولات ”

با همکاری با 3000 شرکت داخلی 90٪ نیاز فولاد مبارکه را تأمین کنید

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر حدود 90 درصد نیاز شرکت فولاد مبارکه از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود ، گفت: بیش از 3000 شرکت به ویژه شرکت ها دانش افراد محلی با همکاری شرکت فولاد مبارکه در حال توسعه روند محلی سازی تحت نظارت دقیق هستند. اهمیت شرکت های دانش بنیان در تأمین قطعات بومی شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا تولید برخی از محصولات به فناوری های پیشرفته ای نیاز دارد.

تحویل بیش از 70 درصد ارز کشور از صنعت معدن و فولاد تحت تحریم

معاون عملیات شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه تحریم های سرکوبگرانه مانند جنگی تمام عیار است ، گفت: در این شرایط وقتی کشور ما در محاصره اقتصادی دشمن قرار دارد و ارز مورد نیاز کشور به سختی تأمین می شود ، صنعت معدن و فولاد اقدامات مهمی را برای ارزیابی مجدد انجام داده است. یعنی در حالی که در گذشته ارز مورد نیاز کشور از طریق صنعت نفت تأمین می شد.

وی افزود: صنایع معدنی و فولاد کشور سهم عمده ای از نیازهای ارزی کشور را تأمین می کند. برآوردها در حال حاضر نشان می دهد که بیش از 70٪ نیازهای ارزی کشور توسط این بخش تأمین می شود. این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه سال گذشته با صادرات خود سهم قابل توجهی در ارز داشت.

تبادل ارز 560 میلیون دلاری فولاد مبارکه برای تأمین کالاهای اساسی کشور

اکبری خاطرنشان کرد: صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه به کشورهایی که خود تولیدکننده فولاد هستند از دیگر افتخارات این شرکت است ؛ زیرا محصولات شرکت فولاد مبارکه از نظر کیفیت پاسخگوی نیاز این کشورها است. سال گذشته بیش از 560 میلیون دلار ارز از شرکت فولاد مبارکه بدون هیچ گونه مشکل و محدودیتی از تحویل کالاهای اساسی از کشور جلوگیری کرد و برخی از این ارزها در اختیار شرکت قرار گرفت که اکنون باید وارد شود.

معاون رئیس شرکت فولاد مبارکه با اعلام اینکه حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در بخش صنایع از طریق شرکت فولاد مبارکه تأمین می شود ، گفت: سهم معدن و فولاد حدود 45 درصد از تولید ناخالص داخلی است که 5 درصد آن مربوط به گروه “فولاد مبارکه تولید می شود.

بیشتر بخوانید  واکنش آلرژیک یک زن به لمینیت ابرو

وی هدف از تولید را تحقق شعار سال به عنوان یک سهم نهادینه در شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد و افزود: در سال 1398 ، این شرکت 6 میلیون و 350 هزار تن فولاد تولید کرد. این امر تا آنجاست که در طول سال جهش تولید این رقم به بیش از 7 میلیون تن افزایش یافت و امسال نیز با پیروی از همین مسیر و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب ، امیدواریم جهش چشمگیری در تولید داشته باشیم.

ورق سرد با کلاس DC04-C590؛ جدیدترین محصول از فولاد مبارکه

اکبری محمدی با اشاره به محصولات کمی و کیفی و توجه به تنوع محصولات شرکت فولاد مبارکه ، توضیح داد: جدیدترین محصول تولیدی شرکت فولاد مبارکه یک ورق سرد با کلاس DC04-C590 است که یک ورق نیمه جامد مورد استفاده است در صنایع خودرو و برق.

معاون عملیات شرکت فولاد مبارکه توضیح داد: ورق سرد با کلاس DC04-C590 ویژگی های خاص خود را دارد و از سختی بالای این ورق در تولید قطعات کوچک استفاده می شود. این ورق همچنین دارای توانایی مشت زدن عالی است و عمدتا برای ساخت قطعات پیچیده استفاده می شود. این ویژگی در اکثر صنایع تحت شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا چین و پارگی ایجاد نمی کند. نکته مهم این است که این برگه از بیرون و همراه آن تحویل داده شود خودکفایی در تولید این محصول در شرکت فولاد مبارکه علاوه بر رفع نیازهای صنایع خودرو و برق ، نیازی به واردات این محصول را نیز برطرف نکرده ایم.

ورق استیل رنگی ساخته شده از فولاد مبارکه هزینه تولید لوازم خانگی را کاهش می دهد

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما تولید محصولات جدید در صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی است ، گفت: به دلیل تحریم ها ، تأمین نیاز صنایع فراگیر مانند لوازم خانگی و اتومبیل در دستور کار شرکت فولاد مبارکه است ، بنابراین هموطنان تا بتوانم از این مزیت استفاده کنم. “از محصولات بهره ببرید و با تأمین نیازهای این صنایع ، هزینه کاهش می یابد و مردم این محصولات را با قیمت پایینتری دارند.

اکبری توضیح داد: اخیراً ما توانسته ایم محصول جدیدی با ظرفیت کم در شرکت فولاد مبارکه تولید کنیم که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و با اصلاحاتی که انجام داده ایم این تولید را افزایش خواهیم داد. در بخش خانگی ، محصولات برگ رنگی در یخچال و سایر لوازم خانگی در شرکت فولاد مبارکه تولید می شود ، بنابراین علاوه بر بهبود کیفیت محصول ، دارای ظاهری شیک نیز می باشد.

معاون عملیات شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه مواد اولیه ، قطعات یدکی و مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه از طریق 3000 شرکت تامین می شود ، توضیح داد: شرکت فولاد مبارکه بیش از هزار شرکت مواد اولیه و اولیه را از جمله ایران خودرو تأمین می کند. سایپا ، مسئول خطوط لوله ، پروفایل و لوازم خانگی است و بیش از 350،000 شغل در زنجیره فولاد و زنجیره پایین دست ایجاد کرده است. مهم است که بیش از 30٪ اشتغال در کشور به بخشهای صنعتی توزیع شود که سهم اصلی آن مربوط به صنایع فولاد و معدن است.

بیشتر بخوانید  حملات علیه عراق از ریاض اداره می‌شود

تولید 600000 تن محصولات ویژه برای صنایع استراتژیک

وی با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه از صنایع پایین دستی پشتیبانی می کند ، گفت: “ما با شناسایی محصولات مورد نیاز صنایع پایین دستی تلاش می کنیم محصولات کمی و کیفی تولید کنیم که در برخی موارد نیز به کشور وارد می شود و با ارائه شرایط پرداخت ، ما بخشی از نقدینگی مورد نیاز این صنایع را برای جذب تأمین می کنیم.

اکبری گفت: عمده محصولات شرکت فولاد مبارکه محصولات ویژه با کیفیت خاص و کاربردهای خاص است. سال گذشته ما بیش از 600،000 تن محصول ویژه تولید کردیم که از نظر ارزش وارداتی می تواند نیازهای تولیدی صنایع را تأمین کند.

صفحات API تولید شده در فولاد مبارکه امکان انتقال 1000 کیلومتر نفت خام از گوره به جاسک را فراهم می کنند

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه ، ابر پروژه انتقال نفت خام از گوره به جاسک را برجسته دانست و گفت: این ابر پروژه که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد ، از افتخارات شرکت فولاد مبارکه است ، زیرا صفحات API را در برابر خوردگی فلز تولید می کند. استان هرمزگان یکی از شاهکارهای محصولات شرکت فولاد مبارکه در طول سال جهش تولید در حجم زیادی تولید می شود و تحقق این دستاورد با کمک دانش متخصصان داخلی شرکت ایجاد می شود.

تولید پیچیده ترین فولاد کشور در فولاد مبارکه برای بزرگترین پروژه در صنعت نفت

گفت: “اول.” وزارت نفت سعی کرد تخته های API را با وارد کردن وارد کند ، اما به دلیل مجازات ها نمی تواند لیست را وارد کند. بنابراین شرکت فولاد مبارکه با ترفندی به وزارت نفت کمک کرد تا تحریم ها را از تهدید به یک فرصت تبدیل کند و این پروژه بی صدا با تبدیل صفحات API به ورق و سپس لوله بسیج شد تا این ابر پروژه بتواند از نزدیک به بهره برداری برسد. آینده و تابلوهای API تولید خواهد کرد. در ابر پروژه Up to Yask که یکی از پیچیده ترین محصولات فولادی در کشور بود ، توسط سربازان صنعت کشور در شرکت فولاد مبارکه مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام / 63086 / ج /


دیدگاهتان را بنویسید