تقویت مجموعه های فرهنگی و علمی آستان قدس در دستور کار قرار گرفته است


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم تکریم و معارفه رئیس بنیاد مطالعات اسلامی آستان قدس ، رئیس دانشگاه علوم اسلامی و مدیر مدرسه رضوی حقوق ، با طرح این سال ، چه نیازی به وجود دانشگاه ، م instسسه تحقیقاتی و مدرسه علمیه در آستان قدس است؟ وی گفت: انتظارات عمومی از مجموعه آستان قدس برای فراهم آوردن شرایط مساعد برای عبادت ، حفظ و نگهداری از آثار هنری انحصاری و باشکوه حرم مطهر و توسعه و گسترش حیاط ها و ایوان های صحن منور رضوی ، که البته یکی از اصلی ترین تعهدات آستان قدس.

مربی آستان قدس رضوی با تشریح اهداف آستان قدس رضوی از ورود به مقوله دانشگاه ، پژوهشگاه و دبیرستان گفت: از آنجا که آستان قدس موظف است عبادت مطلوب حجاج را تسهیل و ساماندهی کند ، به همین ترتیب موظف به انتشار و اهل بیت (ع) ، به ویژه حضرت رضا (ع) را ترویج دهند.

وی فراهم آوردن شرایط آسان عبادت و ترویج دانش رضوی را دو حرکت آستان قدس عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن شرایط مناسب برای عبادت و امکانات مطلوب برای نمازگزاران و همچنین ترویج و نشر معارف امام رضا (ع) هر دو هستند حرکات آستان قدس ، برابر است. آنها برای رشد این آستانه مقدس مهم هستند.

حجت الاسلام مروی افزود: اگر ایوان و صحن بسازیم باید دانشگاه نیز بسازیم زیرا همانگونه که ائمه (ع) در طول زندگی آشکار خود منبع هدایت ، نور و هدایت جامعه بوده اند ، اکنون دادگاههای منور این آقایان باید مرکز جهت گیری و آموزش جامعه باشند. “و این مهم با تحقق پرستش متعالی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید  حتی آمریکا در مقابل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران دوام نمی‌آورد

تولیت آستان کد رضوی شناخت و درک معصوم (ع) به عنوان مقدمه ای برای تحقق پرستش متعالی و اظهار داشت: طبق داستان ها ، عبادت متعالی و عرفانی عبادی است که مبتنی بر دانش است و این دانش باید توسط مراکز علمی و فرهنگی ایجاد شود. شد.

وی توسعه عبادتگاه ها را مقدمه تحقق اهداف فرهنگی آستان قدس خواند و گفت: آستان قدس هر چقدر به گسترش عبادتگاه ها توجه کند ، باید عبادت های متعالی را گسترش و تعمیق و فرهنگ را ترویج دهد. و شیوه زندگی رضوی نیز باید مورد مراقبت قرار گیرد.

حجت الاسلام مروی در ادامه به روایت “فن الناس لو علموا ماهاسین کالامانا لاتبنا” توسط امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: در این روایت از عبارت “الناس” استفاده شده است ، یعنی شایستگی سخنان اهل بیت (ع) فقط برای بشریت است. مشاهده دین ، ​​ایمان و نژاد به حالت خوبه گفته خواهد شد ، آنها پیروی خواهند کرد ، این اطاعت توسط خود حضرت رضا (ع) تضمین شده است ، بنابراین وظیفه ما فقط این است که تعالیم این آقایان را به درستی به مردم منتقل کنیم.

مأموریت آستان قدس رضوی تعریف ماموریت مراکز آموزشی و فرهنگی آستان قدس برای تحقق داستان “Fannas Lu Alamwa Mahasen Kalamana Latbebauna” است: دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید به منظور انجام رساله ها برای تحقق بخشیدن به این داستان و بنیاد تحقیقات اسلامی باید در مورد چگونگی تحقیق ، پروژه هایی را تحقیق کند تا آن را در جامعه به کار گیرد. ترویج فرهنگ و دانش امام رضا (ع) ، سیره رضوی و اولویت قرار دادن این داستان وظیفه اصلی مراکز فرهنگی و آموزشی آستان قدس است.

بیشتر بخوانید  آخرین خبر از سحر قریشی

وی با بیان اینکه تقویت مجموعه های فرهنگی و علمی آستان قدس یک رویکرد است و در دستور کار این نهاد قرار دارد ، افزود: بهترین نخبگان و فرهیختگان باید جذب مراکز تحقیقاتی آستان قدس شوند ، همه به داشتن نوعی افتخار می کنند ارتباط با ولی خدا. مبارک و شانس الهی باید فراهم شود.

حجت الاسلام مروی گفت: همه مجتمع های فرهنگی و آموزشی آستان قدس و دانش آموختگان آنها باید الگویی در کشور باشند ، انتظارات نهادهای فرهنگی و آموزشی منتسب به جهان آل محمد بسیار زیاد است و عملکرد آنها باید متناسب با موقعیت باشد. حضرت رضا (ع).

آستان قدس رضوی با بیان اینکه دستاوردهای امروز آستان قدس نتیجه تلاش مدیران گذشته است ، افزود: ما معتقدیم که مراکز آموزشی و فرهنگی آستان قدس مطابق با دادگاه رضوی و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در آنها انجام شده است.

وی به تأسیس دانشکده حقوق رضوی اشاره و تصریح کرد: دانشکده حقوق در کنار حوزه علمیه نیست بلکه در حوزه علمیه است و باید از قوانین حوزه پیروی کند و با قوانین حوزه تنظیم شود ؛ این مکتب باید دارای اصول و اصول کلی باشد حوزه علمیه هماهنگ باشید

حجت الاسلام مروی گفت: هدف از تأسیس مکتب فقهی رضوی تلاش برای کمک به تحول مورد انتظار رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه به همراه شورای عالی و رهبری حوزه های علمیه است.

رئیس آستان قدس رضوی در ادامه بر لزوم ارتباط ، همپوشانی و هم افزایی مراکز علمی و فرهنگی آستان قدس تأکید کرد و تصریح کرد: دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی آستان قدس باید در گام اول نیازهای اساسی آستان قدس را برآورده کنند.

بیشتر بخوانید  دمشق: گسترش کمک به سوریه در شکل فعلی یک دستاورد است - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

وی افزود: مخاطبان آستان قدس رنگین کمانی از افراد مختلف و سلایق با موقعیت های مختلف اجتماعی و مذهبی از کشورهای مختلف است ، ما نیاز به برنامه ای داریم که متناسب با فرهنگ و آموزش و پرورش رضوی تأثیر فرهنگی بر این میلیون ها مخاطب داشته باشد. ، و این به عهده مراکز علمی و فرهنگی است. “این آستانه قدس است.

باید بگویم در این مراسم ، حجت الاسلام محمد حسن مهدوی مهر ، حجت الاسلام سید حسن شباری وحدتی و حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی ، روسای سابق سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس ، دانشگاه اسلام و دانشگاه اسلام بنیاد مطالعات اسلامی ، حجت الاسلام علی خیاط به عنوان رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حجت الاسلام سید حسن شبیری وحدتی به عنوان رئیس دانشگاه حقوق رضوی منصوب شدند.

انتهای پیام / 70051


دیدگاهتان را بنویسید