ناوگان دریای سیاه روسیه حرکت کشتی ها در ایالات متحده را رصد می کند – اخبار آمریکا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش RIA Novosti ، مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل حرکات USS Yuma نظارت بر نیروی دریایی خود را در دریای سیاه آغاز کرده است.

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: “نیروها و تجهیزات ناوگان فدراسیون روسیه در دریای سیاه برای نظارت بر حرکات کشتی حمل و نقل نظامی Yuma ، که در 8 ژوئیه 2021 مستقر خواهد شد. [17 تیرماه 1400] “ورود به دریای سیاه آغاز شده است.”

صبح امروز ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا با انتشار پیامی در حساب رسمی توئیتر خود از ورود کشتی باری یوما به دریای سیاه خبر داد.

به گفته ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا ، حضور رزمایش های مشترک که هفته گذشته با حضور نیروهایی از 32 کشور از جمله ناتو و اوکراین در دریای سیاه آغاز شد ، دلیل حضور یوما در منطقه است.

پیش از این ، روسیه با تأکید بر اینکه مقیاس این تمرین خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد ، ایالات متحده و متحدانش را به تعلیق این تمرین فراخواند.

از سوی دیگر ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای خود در دریای سیاه در حال اجرای یک سری اقدامات برای کنترل حرکت کشتی های حاضر در تمرینات مشترک متحدان آمریکا در منطقه هستند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  عکس احسان علیخانی در اروپا لورفت

دیدگاهتان را بنویسید