فولاد مبارکه از صنایع استراتژیک کشور پشتیبانی می کند



ایسنا / اصفهان معاون عملیات شرکت فولاد مبارکه گفت: رد پای شرکت فولاد مبارکه در حمایت از تولید و رفع موانع در صنعت کشور آشکار است و سهم این شرکت تأمین 5٪ تولید ناخالص داخلی در بخش صنایع است.

عباس اکبری محمدی گفت: در سال های گذشته شرکت فولاد مبارکه با برنامه ریزی و توسعه بومی سازی موفق شده است وابستگی خود را به واردات کاهش دهد به طوری که امروز بیش از 144 هزار قطعه در این شرکت بومی سازی می شود. تاکنون شرکت فولاد مبارکه از سه تحریم جان سالم به در برده و با پشتوانه الهی و اتکا به قدرت و دانش درونی توانسته است از این بحران ها خلاص شود.

وی با اشاره به محصولات جدید شرکت فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر تمرکز این شرکت بر روی تولید محصولاتی است که نیاز صنعت داخلی کشور را برآورده کند. در ابتدای راه اندازی ، تعداد ارقامی که فولاد مبارکه در زمینه صفحات تولید می کند نزدیک به 130 عدد بود که اکنون به بیش از 350 درجه مختلف رسیده است. همچنین در زمینه ورق های گرم و سرد ورق های 130 گرید مختلف ، در ابتدا به بیش از 530 گرید رسید که نشان از توسعه محصولات جدید در شرکت فولاد مبارکه دارد.

تولید 8 محصول جدید در سال 1400

اکبری محمدی در زمینه برنامه ریزی برای ادامه تولید محصولات جدید گفت: ما برنامه سالانه برای تولید محصولات جدید داریم و امسال تولید 8 محصول جدید در دستور کار شرکت فولاد مبارکه است که یکی از آنها قبلاً به مشتری و نتایج مثبتی دارد. “محصولات دیگری نیز تولید می شود.

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: تمرکز اصلی ما برای تولید محصولات جدید روی محصولاتی است که در صنایع پایین دستی مورد تقاضا هستند و هم اکنون وارد می شوند. تمرکز ما روی صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی و خودروسازی محلی است ، زیرا این صنایع ورق های مورد نیاز خود را از طریق واردات وارد می کنند و تولید آنها در کشور امکان پذیر نیست. ما سعی کرده ایم بخشی از نیاز صنایع وابسته به واردات به کشور را به منظور جلوگیری از خروج ارز و تأمین مواد اولیه این صنایع با سبکی بیشتر و سطح امنیت و ثبات بالاتر تولید کنیم.

وی با تأکید بر روند بومی سازی در شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر توانایی شرکت های داخلی در تولید قطعات مورد نیاز صنعت فولاد ، برای تأمین نیازهای این شرکت نیز رویکرد بومی سازی در پیش گرفته است. ، بیایید از قطعات ساخته شده برای نیازهای شرکت فولاد مبارکه نیز استفاده کنیم. این توانمند سازی در خدمت کلیه صنایع فولاد کشور است تا با تعامل دو طرفه (سود سودآور) از شرکتهای داخلی حمایت کرده و انگیزه شرکتهایی را که توانایی کار در زمینه بومی سازی را دارند تقویت کند.

بیشتر بخوانید  قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی از 100 هزار تومان گذشت / برنج وارداتی نیز از سفره ایرانی حذف می شود

بومی سازی 144000 واحد در شرکت فولاد مبارکه

معاون عملیات شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه کاستی ها و مشکلات احتمالی شرکت های محلی سازی تعاملی اصلاح می شود ، گفت: با چنین رویکرد حمایتی توانستیم 144000 قطعه را در شرکت فولاد مبارکه مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 90 درصد از نیازهای شرکت فولاد مبارکه از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین می شود ، افزود: بیش از 3000 شرکت به ویژه شرکت های دانش بنیان محلی با شرکت فولاد مبارکه در حال همکاری هستند تا روند بومی سازی را فراهم کنند تا از نزدیک پیگیری شود. اهمیت شرکت های دانش بنیان در تأمین قطعات بومی شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا تولید برخی از محصولات به فناوری های پیشرفته ای نیاز دارد.

اکبری محمدی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه مانند جنگی تمام عیار است ، اظهار داشت: در این شرایط وقتی کشور ما در محاصره اقتصادی دشمن و ارز مورد نیاز کشور قرار دارد ، امنیت صنعت معدن و فولاد سخت است تبدیل مراحل مهم. یعنی در حالی که در گذشته ارز مورد نیاز کشور از طریق صنعت نفت تأمین می شد.

وی افزود: صنایع معدنی و فولاد کشور سهم عمده ای از نیازهای ارزی کشور را تأمین می کند. برآوردها در حال حاضر نشان می دهد که بیش از 70٪ نیازهای ارزی کشور توسط این بخش تأمین می شود. این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه سال گذشته با صادرات خود سهم قابل توجهی در ارز داشت.

560 میلیون دلار ارزیابی فولاد مبارکه

معاون رئیس شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه به کشورهایی که خود تولید کننده فولاد هستند از دیگر جوایز این شرکت است ؛ زیرا محصولات شرکت فولاد مبارکه از نظر کیفیت پاسخگوی نیاز این کشورها است. سال گذشته بیش از 560 میلیون دلار ارز از شرکت فولاد مبارکه اطمینان حاصل کرد که تامین کالاهای اساسی در کشور با مشکل و محدودیتی روبرو نیست و برخی از این ارزها در اختیار شرکت قرار گرفت که اکنون باید از طریق وارد كردن.

تحویل 5٪ تولید ناخالص داخلی از بخش صنایع توسط گروه فولاد مبارکه

اکبری محمدی با اعلام اینکه حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در بخش صنایع توسط شرکت فولاد مبارکه تأمین می شود ، گفت: سهم صنعت معدن و فولاد حدود 45 درصد از تولید ناخالص داخلی است که 5 درصد آن توسط گروه فولاد مبارکه تولید می شود می شود

افزایش تولید در فولاد مبارکه نهادینه شده است

وی هدف از تولید را تحقق شعار سال به عنوان یک سهم نهادینه در شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد و افزود: در سال 1398 این شرکت 6 میلیون و 350 هزار تن فولاد تولید کرد ، در حالی که در سال تولید جهش کرد ، این رقم افزایش یافت به بیش از 7 میلیون تن رسیده و امسال نیز با پیروی از همین راه و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب ، امیدواریم جهش چشمگیری در تولید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  فردا چهارشنبه ۶ دی ماه کلیه مراکز آموزشی در مشهد تعطیل می‌باشد | مدارس مشهد تعطیل شد

ورق سرد با کلاس DC04-C590؛ جدیدترین محصول از فولاد مبارکه

اکبری محمدی با اشاره به محصولات کمی و کیفی و توجه به تنوع محصولات شرکت فولاد مبارکه ، توضیح داد: آخرین محصول تولیدی شرکت فولاد مبارکه یک ورق سرد با کلاس DC04-C590 است که یک ورق نیمه جامد است. در صنعت خودرو و تجهیزات. برقی است.

وی توضیح داد: ورق سرد با کلاس DC04-C590 ویژگی های خاص خود را دارد و از سختی بالای این ورق در ساخت قطعات کوچک استفاده می شود. این ورق همچنین دارای توانایی مشت زدن عالی است و عمدتا برای ساخت قطعات پیچیده استفاده می شود. این ویژگی در اکثر صنایع تحت شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا چین و پارگی ایجاد نمی کند. نکته مهم این است که این ورق از خارج از کشور تهیه می شود و با خودکفایی در تولید این محصول در شرکت فولاد مبارکه علاوه بر تأمین نیازهای صنایع خودرو و برق ، نیاز به واردات این محصول را نیز از بین برده ایم.

ورق استیل رنگی ساخته شده از فولاد مبارکه هزینه تولید لوازم خانگی را کاهش می دهد

معاون رئیس شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه تمرکز ما تولید محصولات جدید در صنعت خودرو و لوازم خانگی است ، گفت: با توجه به تحریم ها ، رفع نیازهای صنایع فراگیر مانند لوازم خانگی و اتومبیل در دستور کار قرار گرفته است. شرکت فولاد مبارکه برای هموطنان می توانند از این محصولات بهره مند شوند و با تأمین نیاز این صنایع هزینه کاهش می یابد و مردم می توانند این محصولات را با قیمت پایین تری در اختیار داشته باشند.

پشتیبانی از صنایع خودروسازی و لوازم خانگی

وی توضیح داد: ما اخیراً توانسته ایم محصول جدیدی با ظرفیت پایین در شرکت فولاد مبارکه تولید کنیم که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و با اصلاحات انجام شده این تولید را افزایش خواهیم داد. در بخش خانگی ، محصولات برگ رنگی در یخچال و سایر لوازم خانگی در شرکت فولاد مبارکه تولید می شود ، بنابراین علاوه بر بهبود کیفیت محصول ، دارای ظاهری شیک نیز می باشد.

اشتغال 350،000 نفر در زنجیره فولاد

اکبری محمدی با اشاره به اینکه مواد اولیه ، قطعات یدکی و مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه از طریق 3000 شرکت تامین می شود ، توضیح داد: شرکت فولاد مبارکه بیش از هزار شرکت مواد اولیه و اولیه را از جمله ایران خودرو ، سایپا ، لوله سازی تأمین می کند. مسئول پروفایل و لوازم خانگی است و بیش از 350،000 شغل در زنجیره فولاد و پایین دست ایجاد کرده است. مهم است که بیش از 30٪ اشتغال در کشور به بخشهای صنعتی توزیع شود که سهم اصلی آن مربوط به صنایع فولاد و معدن است.

بیشتر بخوانید  ارزش سیب چقدر صادر شد؟

تولید 600000 تن محصولات ویژه برای صنایع استراتژیک

وی با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه از صنایع پایین دستی پشتیبانی می کند ، گفت: “ما با شناسایی محصولات مورد نیاز صنایع پایین دستی تلاش می کنیم محصولات کمی و کیفی تولید کنیم که در برخی موارد نیز به کشور وارد می شود و با ارائه شرایط پرداخت ، ما بخشی از نقدینگی مورد نیاز این صنایع را برای جذب تأمین می کنیم.

معاون عملیات شرکت فولاد مبارکه گفت: عمده محصولات شرکت فولاد مبارکه محصولات ویژه با کیفیت خاص و کاربردهای خاص است. سال گذشته ما بیش از 600،000 تن محصول ویژه تولید کردیم که از نظر ارزش وارداتی می تواند نیازهای تولیدی صنایع را تأمین کند.

وی با تأکید بر پروژه فوق العاده انتقال نفت خام از گوره به جاسک گفت: این ابر پروژه که در آینده نزدیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت از افتخارات شرکت فولاد مبارکه است زیرا تخته های API در برابر خوردگی فلز گوگرد تولید می کند (معروف به فلز گوگرد). “محیط های گاز اسیدی” پایدار هستند ، توانستند پاسخگوی نیازهای صنعت نفت برای خطوط لوله هزار کیلومتری از مسیر Up در استان بوشهر به Jask در استان هرمزگان باشند که یکی از شاهکارهای شرکت فولاد مبارکه در سال تولید بود جهش ، که در مقادیر زیادی تولید می شود. و تحقق این دستاورد با کمک دانش متخصصان داخلی شرکت ایجاد شده است.

تولید پیچیده ترین فولاد در کشور

اکبری محمدی گفت: در ابتدا وزارت نفت تقاضای تأمین تخته های API از طریق واردات را داشت اما به دلیل تحریم ها نتوانست این ورق را وارد کند. “بنابراین شرکت فولاد مبارکه با ترفندی برای تبدیل تحریم ها به وزارت نفت کمک کرد. به یک تهدید تبدیل شد و این پروژه بی صدا با تبدیل تخته های API به ورق و سپس لوله بسیج شد تا این ابر پروژه بتواند در آینده نزدیک به بهره برداری برسد و تخته های API تولید کند. در ابر پروژه Up to Yask که یکی از پیچیده ترین محصولات فولادی در کشور بود ، توسط سربازان صنعت کشور در شرکت فولاد مبارکه مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید