داروخانه ها متادون نمی فروشند



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا توسط وبدا ، دکتر سید حیدر محمدی افزود: “به طور طبیعی ، جایگزین های مواد غذایی و دارویی مجاز به خرید و فروش و انجام فعالیت های اقتصادی نیستند. بر این اساس ، به گفته معاون وزیر دارو ، از طریق داروخانه های منتخب به مراکز MMT با ثبت نام در سیستم Titek.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل نشت متادون در بازار آزاد عدم نظارت دقیق بر زنجیره تولید است که از این پس با ثبت و شناسایی در تمام مراحل امیدواریم بتوانیم نشت را کنترل کنیم ، بنابراین طبق طبق قانون و اطلاعات دقیق ، این دارو از طریق داروخانه ها به عنوان مرجع مورد تأیید سازمان غذا و دارو بین مراكز درمان اعتیاد توزیع می شود.

محمدی تأکید کرد که براساس سیاست عدم تمرکز ، تغییر روش توزیع متادون از طریق کانال داروخانه های منتخب به مراکز ترک اعتیاد ، روند کار را تسهیل و دسترسی را تسهیل می کند. وی گفت: با اجرای این طرح مراکز ترک اعتیاد به راحتی می توانند به داروخانه ها مراجعه کنند. انتخاب شده برای آمدن و دریافت سهمیه متادون خود ، در حالی که در گذشته نمایندگان غذا و دارو مجبور بودند برای تهیه سهمیه خود به مراکز استانها و دانشگاهها بروند.

متادون دارویی است که برای درمان اعتیاد به عنوان ماده نگهدارنده و جایگزین مواد مخدر برای ترک معتادان به مواد افیونی مانند تریاک و هروئین استفاده می شود.

مصرف این ماده مخدر به عنوان یک معتاد در دوره ترک اعتیاد باعث کاهش اثرات جسمی و روانی ترک و مهار یا کاهش میل به مصرف مواد مخدر می شود.

بیشتر بخوانید  شیری: تهیه منسوجات از آنچه من کاشته ام مهمتر است

دیدگاهتان را بنویسید