عراق قیس الحزالی: حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا مقاومت نکرد – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش شفق نیوز ، شیخ قیس الحزالی دبیرکل جنبش عصائب اهل حق در عراق روز پنجشنبه در واکنش به حمله موشکی به سفارت در بغداد نوشت حمله به سفارت آمریکا با کاتیوشا حمله ای نبوده است ماده مقاومت

الحزالی در بیانیه ای در توییتر خود نوشت که برای مبادله نکردن کارت ، برخی افراد گزارش می دهند که کمیته هماهنگی گروه مقاومت هنوز واکنشی به سفارت آمریکا در عراق نشان نداده است و حتی اگر سفارت آمریکا وارد معادله شود ، گروه های مقاومت هرگز آنها سلاح های دقیق نخواهند داشت. در روزهای اخیر ثابت شده است که آنها از موشک های کاتیوشا که به دلیل عدم صحت و همچنین به دلیل اصابت به مناطق مسکونی معروف هستند ، استفاده نمی کنند.

دبیر کل جنبش ، عصائب اهل الحق در عراق ، افزود: خداوند همه مبارزان را حفظ کند و انتقام خون شهدا مانند اعتماد به شانه های ما است که تنها با اخراج همه اشغالگران می توان هزینه آن را پرداخت کرد. “

مرکز اطلاعات امنیتی عراق صبح روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که منطقه سبز در بغداد (محل استقرار سفارت آمریکا) سه موشک کاتیوشا را هدف قرار داده است.

در بیانیه شورای امنیت آمده است: “اولین موشک در نزدیکی مقر آژانس امنیت ملی عراق فرود آمد. نفر دوم در میدان اجتماعات و سومین در منطقه مسکونی شیخ عمر که به یکی از اتومبیل های شهروندان آسیب رساند.

در هفت روز گذشته این دومین بار است که مراکز آمریکایی مورد حمله قرار می گیرند. از پایگاه عین الاسد (که در چهار روز گذشته دو بار هدف قرار گرفته است) تا سفارت آمریکا در بغداد (دو بار در سه شب گذشته) و پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل (حمله سه شنبه شب) و منفجر شدن چندین نفر کاروان ایالات متحده ائتلاف را بمب گذاری می کند.

بیشتر بخوانید  آزادی حجاب زنان اشتباه است/ باید در مسائل دیگر آزادی را معنا کنیم

در آخرین حادثه قبل از حمله در منطقه سبز بغداد صبح امروز ، برای دومین بار در 72 ساعت چهارشنبه ، حمله به پایگاه عین الاسد در پایگاه نظامی ایالات متحده در استان الانبار در غرب عراق گزارش شد .

بر اساس گزارش های اولیه ، این حمله با 14 موشک انجام شده و سه نیروی ائتلاف آمریکایی زخمی شده اند. ائتلاف می گوید زخم ها سطحی است.

از زمان حمله روز دوشنبه در 72 ساعت گذشته این دومین بار است که عین الاسد مورد حمله موشکی قرار می گیرد و سه شنبه شب سه عملیات بدون سرنشین ناشناس در یک پایگاه آمریکایی در شرق عراق هدف قرار گرفت.

ده ها حمله به مواضع ایالات متحده در سال جاری به روش های مختلفی انجام شده است ، از مین های کنار جاده گرفته تا کاروان های نظامی آمریکا یا حملات موشکی و پهپادی گرفته تا پایگاه های اشغالگر آمریکا در عراق.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید