افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب در کهگیلو و بویراحمد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، پرویز یزدان پناه افزود: در حال حاضر 187 بیمار در برخی از بیمارستانهای تاج بستری هستند که 61 نفر آنها به طور قاطع بیمار هستند و 13 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند..

وی افزود: تعداد بیماران کرونر توانبخشی در کهگیلویه و بویراحمد 50 هزار و 498 نفر گزارش شده است..

وی افزود: از 465 نمونه به دست آمده از آزمایشگاه سلولهای مولکولی یاسوج ، حدود 2٪ مثبت بود که بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد ، گچساران ، کهگیلویه ، بهمئی و دنا بود. همچنین از 313 نمونه سریع گرفته شده ، 15٪ به ترتیب در گچساران ، بویراحمد ، لنده و چرام مثبت بوده است. امروزه ، تعداد موارد در این استان در حدود دو ماه از 6 فراتر می رود ، که نشان دهنده رسیدن تاج هند به استان. این قله سوم است و سایر شهرهای استان احتمالاً طی روزهای آینده قرمز می شوند.

یاسوج ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، اذعان کرد: “ما از افراد محترم روستایی می خواهیم در این شرایط بحرانی و خطرناک از قاچاق غیرضروری در مکان های شلوغ ، مراکز بهداشتی و درمانی جلوگیری کنند و این روزها با حوصله حوادث ناگوار خانواده را تحمل کنند. “و از جامعه جلوگیری کنید.

یزدان پناه افزود: سفر به روستاها و تشریفات دسته جمعی منجر به انتقال و شیوع بیماری شده و افراد زیادی به این بیماری آلوده می شوند. در هفته های آینده تخت بیمارستان خالی نخواهد بود و مرگ و میر افزایش می یابد. در این شرایط ، شرکت در هر اجتماع و دوره ای ، از جمله عروسی ، تشییع جنازه ، مراسم سیاسی و … باعث بیماری تعدادی از افراد و مرگ برخی از آنها می شود که مسئولین برگزاری این مراسم باید مسئول آن باشند. ..

بیشتر بخوانید  ایا مدارس همدان امروز تعطیل است چهارشنبه 11 بهمن 1402

وی اذعان داشت: بنابراین با توجه به اینکه اوج سوم بیماری در استان آغاز شده است ، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک توسط همه افراد در سنین مختلف ، رعایت فاصله فیزیکی حداقل 2 متر ، تهویه مناسب ساختمانها ، اجتناب از اجتماعات و اجتماعات ، لازم است از حضور غیرضروری در مناطق پرخطر مانند بازارها و مراکز بهداشتی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به این نکته مهم است که افراد واجد شرایطی که برای واکسن فراخوانی می شوند در زمان و مکان تعیین شده حضور داشته باشند تا واکسن آنها تزریق شود و مرگ و میر افراد در معرض خطر کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید