رونمایی از 15 نقاشی در چهره آیت الله حسینی و شاهرودی


به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود ، حجت الاسلام عباس نصیری فرد چهارشنبه شب در جلسه هماهنگی کنفرانس ملی ازدواج آیت الله سید محمود حسینی-شارودی اظهار داشت: بسیاری از ملت ها و کشورها به شخصیت خود معروف هستند.

وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی ، آنها می خواستند نام شاهرود را تغییر دهند و این خبر به گوش امام راحل رسید و وی گفت ، نه ، چرا او را تغییر دهید. شاهرود آیت الله شاهرودی را دارد و شاهرود باید به خاطر نام او باقی بماند.

دبیر کنگره ازدواج ملی آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه این قدرت به افتخار شاهرود ، استان سمنان و کشور تقلید از شیعیان است ، افزود: اگر طلاب نجف می خواستند بگویند دانش آنها بالاتر است ، می گفتند که ما در حال پیروی از درسهای آیت الله شاهرودی هستیم. “

نصیری فرد ادامه داد: این مرجع تقلید شیعیان در جهان یک مرجع فکری بود که یکی از دلایل آن این است که در سال 1342 در عراق ، یک مجموعه آموزشی از دوره ابتدایی تا متوسطه را برای ایرانیان عراق با آموزش زبان فارسی ایجاد کردند.

وی با تأکید بر اینکه پس از درگذشت آیت الله بروجردی ، وی به مدت 10 سال با آیت الله شاهرودی در قدرت بود ، افزود: در استان سمنان قد و قامت او بالاتر از او نبود.

دبیر کنگره ازدواج ملی ، آیت الله سید محمود حسینی ، شاهرودی با اشاره به این کنگره افزود: کنگره اصلی در سه مرحله در قالب دو کنفرانس ملی در شاهرود و مشهد و کنگره در کوم نزدیک حوزه علمیه و قدرت جهانی شیعه. “

بیشتر بخوانید  عاملان درگیری گروهی در دلفان لرستان دستگیر شدند

نصیری فرد با بیان اینکه تولیدات کنگره ملی آیت الله سید محمود حسینی در شاهرودی برای سه منظور ساخته شده است گفت: نخست معرفی مقالات آیت الله شارودی در حوزه علمیه و نخبگان دانشگاه در حال بررسی است. 13 كتاب در 55 جلد منتشر شده و هفت كتاب توسط آیت الله شاهرودی تألیف شده است. عناوین دیگر کتابها درباره شخصیت آیت الله شاهرودی است.

وی هدف دیگر را ارائه شخصیت آیت الله حسینی شاهرودی به مردم عنوان کرد و افزود: دلیل این امر این است که بسیاری از مردم حتی فرمانداران شاهرودی وی را نمی شناسند.

دبیر کنگره ازدواج ملی آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی هدف سوم را آشنایی آیت الله شاهرودی با جوانان زمینه و عنصر هنر دانست و گفت: در همین راستا رمانی بر اساس زندگی آیت الله شاهرودی بود تهیه شده توسط حاجی علی آلیان ، بهترین نویسنده کشور.

نصیری فرد نام کتاب را بخشی از سخنان آیت الله شاهرودی می داند و می افزاید: آیت الله شاهرودی از کلمه “گات آقا” به معنای “پروردگار بزرگ” استفاده می کند و مادر آیت الله شارودی نیز قصد دارد در سال 1276 به نجف برود. نجف برو “آقا”.

وی با اشاره به تولید 10 نمایش رادیویی در ابعاد مختلف شخصیتی آیت الله شاهرودی از صدا و سیمای مرکز سمنان ، گفت: دو مستند تلویزیونی با مخاطب هدف نخبگان و عموم مردم ساخته شده است که توسط آیت الله اشرفی شاهرودی گفته شده است. “

سید محمود حسینی دبیر کنگره ملی آیت الله شاهرودی همچنین تهیه شرح حال آیت الله شاهرودی را به عنوان یک کتاب صوتی با عنوان “ماکام محمود” ذکر کرد و تأکید کرد: چکیده های نخبگان در کنفرانس ملی شاهرود حضور دارند و نیمی از این تولیدات عملی و هنری ارائه شده و بخشی از مشهد و کوم ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید  آلکنو: لیگ ملت ها به س questionsالات من پاسخ داد / نتیجه خوب نبود ، اما نکات مثبتی وجود داشت

نصیری فرد همچنین از رونمایی از 15 تابلوی چهره آیت الله شاهرودی که توسط دو هنرمند شاهرودی کشیده شده است خبر داد و گفت: امیدواریم این همایش با حضور خوب مسئولان و مردم مطابق با پروتکل های بهداشتی برگزار شود. “

وی با تأکید بر اینکه هزینه این کنگره بسیار کم است ، گفت: وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی باید الگوی جامعه را معرفی کند و به نیازهای فرهنگی جامعه پاسخ دهد و باید افراد مهم و تأثیرگذاری را معرفی کند که نماینده آنها نبوده و تأثیر آنها شناخته نشده است.

دبیر کنگره ملی ازدواج ، آیت الله سید محمود حسینی ، شاهرودی گفت: این کنفرانس با هماهنگی ستاد کرونا و شهر روباز در منطقه عمومی شهرداری شاهرود برگزار می شود.

نصیری فرد ، مدیرکل فرهنگ و جهت یابی اسلامی استان سمنان ، که با تلاش های خود ، کنگره را راه اندازی کرد ، وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی ، آیت الله اعرافی ، آیت الله مصباح آملی ، دانشگاه المصطفی العالمی ، رادیو ، امام جمعه و امام فرماندار شاهرود ، نماینده شاهرود و میامی در پارلمان و شهردار و شورا شهر شاهرود ستایش شده

انتهای پیام / 74036/74007 / ز / س /


دیدگاهتان را بنویسید