چین اظهارات معاون نخست وزیر ژاپن در مورد تایوان را محکوم می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش تلویزیون رشتودی ، ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه سخنان معاون نخست وزیر ژاپن در مورد تایوان را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای گفت كه اظهارات تارو آسو “به اساس سیاسی روابط چین و ژاپن آسیب رساند”.

ژائو لیجیانگ افزود: “هیچ کس نباید عزم ، اراده قوی و قدرت عظیم مردم چین را در برابر حاکمیت ملی دست کم بگیرد.”

پیش از این ، تارو آسو ، معاون نخست وزیر ژاپن ، با نقض منشور سازمان ملل در مورد لزوم جلوگیری از مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل ، گفته بود که توکیو و واشنگتن در صورت بروز یک مشکل بزرگ باید با هم از تایوان دفاع کنند!

معاون نخست وزیر ژاپن در ادامه گفت که حمله احتمالی چین به تایوان می تواند تهدیدی برای بقای ژاپن تلقی شود و این به ژاپن اجازه می دهد از حق دفاع شخصی خود استفاده کند!

وی گفت: “ما باید در مورد شرایط مختلف مانند عبور نکردن از تنگه تایوان فکر کنیم.” دشوار است که بگوییم کدام تهدید موضوع است. اما مطلوب ترین راه این است که طرفین از طریق گفتگوی مستقیم به یک راه حل صلح آمیز برسند.

به گفته شهردار ، چین همیشه خط قرمز خود را در مورد لزوم احترام به اصل چین متحد به ایالات متحده و متحدانش گفته است ، این امر مستلزم تحریک جریان های جدایی طلب در مناطق تابعه خود ، از جمله تایوان ، هنگ کنگ ، ماکائو نیست. و تبت ؛ هشدارها

بیشتر بخوانید  خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت

با این حال ، ایالات متحده با اشاره به حرکت به اقیانوس هند و اقیانوس آرام و با هدف جلوگیری از قدرت گرفتن چین ، اقداماتی را انجام داده است که علاوه بر دیپلماسی دیپلماتیک ، ترس از رویارویی نظامی بین دو کشور را نیز افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید