مردم گنبدکاووس از کمبود جایگاه سوخت شکایت دارند



گنبدکاووس در حال حاضر دارای پنج پمپ بنزین طبیعی است که شامل سه ایستگاه در مناطق شهری گنبد ، یک ایستگاه در شهر مرزی اینچه برون و دیگری در روستای آق آباد است که به گفته افراد مسئول و کارمندان نه تنها پاسخگوی نیازهای مردم در آن شهر یا 2 مورد از جای خود به دلایل مختلف از جمله تعمیرات ، خارج از چرخه خدمات ، مشکلات مردم دو چندان می شود.

مشکلی که 10 روز پیش در شهر گنبدکاووس به دلیل حذف یکی از پمپ بنزین های طبیعی متعلق به شهرداری به وجود آمد و نتیجه آن ازدحام دو پمپ بنزین دیگر و ایجاد صف های طولانی چند کیلومتری بود.

اگرچه پمپ بنزین گنبدکاووس پس از تعمیرات دوباره به چرخه خدمات بازگشته و برخی از صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها را کاهش داده است ، اما ساکنان این شهر از مسئولان می خواهند تعداد پمپ بنزین ها را در شهر افزایش دهند و اقدام کنند.

یکی از ساکنان گنبدی به ایرنا گفت: 10 روز پیش که پمپ بنزین شهرداری به دلیل نقص فنی در جاده کمربندی بسته شد ، صف های طولانی خودروهای دوگانه سوز در دو ایستگاه دیگر این شهر ایجاد شد.

ابوالفضل محمدزاده که در آژانس تلفنی کار می کند ، افزود: به دلیل ازدحام جمعیت و صف های طولانی مقابل پمپ بنزین ها ، هر روز برای سوخت گیری مجبورم چند ساعت توقف کنم و باید خوش شانس باشم که برق نیست قطع شده در این فاصله “

وی افزود: اگر برق پمپ بنزین قطع شود ، اقامت حداقل دو برابر می شود و این امر منجر به خسارت مالی افرادی مانند من می شود كه از راه سفر امرار معاش می كنند.

بیشتر بخوانید  پیشرفت سد باگان در استان بوشهر به 65 درصد رسید

یک شهروند دیگر گفت که توزیع سه پمپ بنزین فعلی در شهر گنبدکاووس نامناسب و دور از یکدیگر است و هفته گذشته که ایستگاه شهرداری برداشته شد ، ما مجبور شدیم به یکی از دو ایستگاه دیگر خارج از شهر

سعید امان زاده با گلایه از کمبود پمپ بنزین طبیعی در مناطق شهری و جاده های گنبدکاووس ، افزود: “وقتی دولت مردم را به خرید اتومبیل های دوگانه سوز تشویق می کند و به دلیل ارزان بودن این نوع سوخت و آلودگی کمتر ، نیاز به زیرساخت را فراهم کنید. “برای کاهش مشکلات مردم ، به ویژه در شرایط بحرانی و بسته شدن یک یا دو مکان به دلیل تعمیرات.

در همین رابطه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبد ، کاووس نیز به ایرنا گفت: در حال حاضر این شهر حدود 90 هزار دستگاه خودرو با شماره ثبت (شماره پلیس متعلق به گنبد) دارد و تخمین زده می شود که حدود نیمی از آنها دوگانه سوز باشند. “

سرهنگ مجید نوری افزود: با تعطیلی پمپ بنزین طبیعی گنبدکاووس در جاده کمربندی ، دو جایگاه دیگر که در منطقه حفاظت از ترافیک نیستند باعث ایجاد ترافیک و صف های طولانی در مقابل آنها شد.

شهردار گنبدکاووس در گفت و گو با ایرنا ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل تعطیلی پمپ بنزین متعلق به شهرداری جاده کمربندی (شهید صیاد شیرازی) ، گفت: “دلیل فنی و طولانی شدن تعمیرات دلیل اصلی بستن ایستگاه. “

منصور تهانه گنبدی افزود: واردات بسیاری از قسمتهای ایستگاه های LNG به عامل اصلی طولانی شدن نوسازی ایستگاه LNG در شهرداری تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید  راز حافظه قوی برخی افراد سن بالا

گنبد کاووس ، رئیس شرکت توزیع روغن همچنین با تأیید کمبود پمپ بنزین در مناطق شهری و جاده های شهری گفت: این شرکت از هرگونه سرمایه گذاری در زمینه ساخت پمپ بنزین در سطح شهر و جاده ها استقبال می کند.

هادی گزل سفلی افزود: کمبود پمپ بنزین در سطح شهر و جاده های گنبدکاووس منجر به حذف یک ایستگاه از چرخه مشاغل شده و سایر ایستگاه ها با راه بندان و تشکیل صف های طولانی مواجه هستند.

وی افزود: در حال حاضر گنبدکاووس دارای پنج پمپ بنزین طبیعی است که شامل سه ایستگاه در مناطق شهری گنبد ، یک ایستگاه در شهر مرزی اینچه برون و دیگری در روستای آق آباد است اما به گفته کارشناسان شرکت پخش روغن ، این شهر حداقل دو ایستگاه دارد. “نیاز به سوخت گاز طبیعی در شهر و چندین ایستگاه جاده ای وجود دارد.

گزل سفلی ادامه داد: طی چند سال گذشته به دلیل افزایش قیمت ها و افزایش هزینه های خرید ماشین آلات LNG که عمدتا وارداتی است ، پذیرش سرمایه گذاری و ساخت چنین ایستگاه هایی توسط ذینفعان کاهش یافته است.

رئیس شرکت توزیع روغن در گنبد ، کاووس ، گفت: هزینه فعلی ساخت کارخانه LNG 150 میلیارد ریال است و این مبالغ بالا انگیزه مردم را برای سرمایه گذاری کاهش داده است.

وی همچنین صدور مجوز چند سال پیش برای احداث پمپ بنزین طبیعی در شهر گنبدکاووس را یادآوری کرد و گفت: سرمایه گذار تجهیزات لازم را خریداری کرد و فقط زمین موجود در سایت ساختمانی دارای مشکلاتی بود که در حال شناسایی است . “

بیشتر بخوانید  ثبت نام دارندگان موکب اربعین حسینی - آژانس مهر اخبار ایران و جهان

گزل سفلی افزود: احداث پمپ بنزین طبیعی در جاده های اصلی و اصلی گنبد کاووس با رعایت فاصله بین دو ایستگاه محدودیت و محدودیت قانونی ندارد و شرکت توزیع فرآورده های نفتی نیز از سرمایه گذاری در این بخش استقبال می کند .

گنبد کاووس با حدود 375000 نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

دیدگاهتان را بنویسید