زمان و مکان واکسیناسیون در هرمزگان از طریق پیام کوتاه اطلاع داده می شود



دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: سبد واکسن کرونا در استان شامل واکسن های Astraznka ، Sputnik و Sinofarm است و واکسن برکت نیز به این سبد اضافه شده است.

وی با اشاره به اجرای منظم برنامه واکسیناسیون تاج در هرمزگان ، خاطرنشان کرد: تاکنون 103 هزار و 252 نفر در هرمزگان دوز اول واکسن تاج را دریافت کرده اند که از این تعداد 36 هزار و 287 نفر با دوز دوم تزریق شده اند.

نوروزیان با اشاره به وضعیت قرمز در هرمزگان در مورد بیماری کرونر قلب اظهار داشت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته دو نفر دیگر بر اثر بیماری کرونر قلب در استان جان خود را از دست داده و تعداد کشته ها به 1478 نفر رسیده است.

این مقام مسئول با انتقاد از کسانی که علی رغم وضعیت قرمز شدن در استان ، همچنان پروتکل های بهداشتی را نادیده می گیرند ، افزود: مردم باید این خطر را جدی بگیرند و بدانند که حتی کوچکترین سهل انگاری می تواند زندگی خود و عزیزانشان را به خطر بیندازد.

به گفته وی ، شب گذشته تعداد 205 بیمار جدید به تعداد بیماران بستری در بیمارستان های هرمزگان اضافه شد و تعداد کل بیماران به 784 نفر رسید.

دکتر نوروزیان گفت: مهمترین دلیل روند صعودی تاج در هرمزگان بی توجهی مردم به اقدامات بهداشتی و سفرهای غیرضروری و شرکت در دوره های خانوادگی است.

این مقام مسئول گفت: “مهمترین گام در پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب از هر نوع رعایت کامل و جدی اقدامات بهداشتی است ، و ما از همه مردم می خواهیم حساسیت وضعیت را درک کنند و برای نجات خود به این روش متعهد شوند زندگی می کند زندگی می کند و بستگان خود را می شناسد.

بیشتر بخوانید  مسی رسماً به پاری‌سن‌ژرمن پیوست/ لئو: بی‌صبرانه منتظر بازی در پارک دو پرنس هستم- اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

وی با بیان اینکه ویروس کرونا رفتار ناشناخته ای دارد و شکل ظاهری آن در این بیماری با سایر بیماران متفاوت است ، گفت: این بیماری در برخی با علائم تنفسی ، برخی با علائم گوارشی و در برخی دیگر بدون علامت است.

دکتر نوروزیان تأکید کرد که بستری شدن به موقع در بیمارستان می تواند جان افراد مبتلا به بیماری کرونر قلب را نجات دهد. “این افراد باید توجه داشته باشند که در صورت تشدید علائمی مانند تنگی نفس ، سرفه سیاه ، تب طولانی مدت و درد ، پستانها باید بلافاصله به بیمارستان منتقل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید