فرمانده جدید بگرام: آمریکایی ها یک شب بدون اطلاع قبلی پایگاه را ترک می کنند


با توجه به خدمات منطقه ای آژانس تسنیمژنرال اسدولا کوهستانی ، فرمانده جدید پایگاه هوایی بگرام ، گفت که نیروهای آمریکایی پایگاه اطراف کابل را صبح تخلیه کرده و ارتش ساعت ها از عزیمت آنها مطلع نبوده است.

کوهستانی به بی بی سی گفت که ارتش آمریکا سلاح های سنگین را با خود برده و مهمات آنها را منفجر کرده است ، اما سلاح های کوچک و مهمات خود را در پایگاه گذاشته است.

این ژنرال افغان که از عقب نشینی نیروهای آمریکایی بی اطلاع بود ، گفت مقامات آمریکایی گفتند که آنها مقامات افغانستان را از عقب نشینی خود آگاه کرده اند.

حدود 20 دقیقه پس از عقب نشینی آمریکا ، قطعی برق باگرام متوقف شد و ده ها نفر از مردم محلی از طریق دروازه های محافظت نشده به پایگاه حمله کردند تا وسایل دیگری را که برخی از آنها توسط نیروهای امنیتی افغانستان بازداشت شده بودند ، پس بگیرند.

پیش از این ، درویش رئوفی فرماندار بگرام به آسوشیتدپرس گفته بود که این پایگاه هوایی بدون موافقت مقامات افغانستان تخلیه شده و آمریکایی ها بدون هیچ گونه هماهنگی با مقامات شهری یا دفتر والی از آنجا خارج شده اند.

این ژنرال کوهستانی ، با حدود 3000 نیرو تحت فرماندهی خود ، در پایگاه بگرام مستقر است و این نشان دهنده احتمال حمله طالبان به پایگاه و تحرکات طالبان در مناطق روستایی مجاور است.

طبق آخرین آمار رسمی ، تاکنون 90 درصد از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به اتمام رسیده است و معادل 984 محموله هواپیمای ترابری C17 افغانستان را ترک کرده است.

بیشتر بخوانید  ۳۳ مدل انگشتر زنانه بافت طلا | جذاب‌ترین انگشترهای طلا با طرح بافت که هیچگاه از مد نمی‌افتند

ایالات متحده همچنین 17،074 تاسیسات نظامی را برای تخریب به نهادهای مربوطه تحویل داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید