خودکفایی در تولید ایزوتوپ های دارویی / ایران توسط غرب به تأخیر نخواهد افتاد – اخبار دیپلماتیک ایران – اخبار بین المللی تسنیم


به گفته اداره سیاست خارجی آژانس تسنیمحسن بهشتی پور در مصاحبه با برنامه Event در مورد تحقیق و توسعه برنامه هسته ای ایران گفت: تولید صفحه سوخت هسته ای برای هر کشوری یک موفقیت بزرگ است ، زیرا دقت آن باید یک هزارم میلی متر باشد.

وی با بیان اینکه سوخت هسته ای بین دو صفحه ذخیره شده است و به فناوری و دانش بالایی نیاز دارد ، افزود: سوخت موجود بسیار پیشرفته تر از سوخت قبلی است و پس از کاهش تعهدات ایران ، تحقیق و توسعه آن آغاز شد.

بهشتی پور از تولید آینده این سوخت خبر داد و گفت: تمام این فعالیت ها نیز زیر نظر آژانس است ، بنابراین هیچ عذرخواهی از دشمنان صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد ، اولین دستاورد این صفحات سوختی ، تولید رادیو ایزوتوپ های رادیواکتیو است و افزود: کیفیت این سوخت بسیار بهتر از سوخت تولید شده در گونه های فعلی است.

بهشتی پور همچنین روند تولید را بین 6 ماه تا یک سال ارزیابی کرد و افزود: دستیابی به این نوع سوخت برای بیماران در کشور ما و سایر کشورها مهم است.

این کارشناس هسته ای عملیات را سومین مرحله از این موفقیت بزرگ عنوان کرد و گفت: راکتور تهران با سوخت 20 درصد فعال است و غربی ها می خواهند واردات این نوع سوخت را ادامه دهیم.

بهشتی پور معتقد است که چنین سوختی با کیفیت بالا هرگز در اختیار ایران قرار نمی گیرد. بنابراین ، این دستاورد جدید در راستای خودکفایی کشور و نشان دادن فناوری پیشرفته هسته ای پیش روی غرب است.

بیشتر بخوانید  سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها باز شد

وی با اشاره به دیدگاه های غربی گفت: “اروپایی ها اگر چنین فکر می کنند باید 11 تعهدی را که پس از خروج آمریکا از برجام متعهد شدند ، انجام دهند و ایالات متحده باید خود را متعهد به انجام تعهدات ما کند.” این سوخت علیه شورای امنیت سازمان ملل است. بیا برگردیم.

بهشتی پور گفت: “آنها می خواهند ایران به تعهدات خود پایبند باشد ، اما نه اینکه خودش به تعهدات خود عمل کند ، بلکه از طرف دیگر کشور ما را محدود می کند.” کدام عقل سلیم این را قبول می کند؟

وی با بیان این سخنان ، اقدامات ایران را کاملاً حساب شده تحلیل کرد و گفت: ما غربی ها را به تأخیر نمی اندازیم تا ببینیم آیا آنها با برجام موافق هستند یا نه.

بهشتی پور خاطرنشان کرد: روند صلح برنامه هسته ای ایران ادامه دارد؛ به خصوص که زیر نظر آژانس است و هیچ بهانه ای برای انحراف از اهداف صلح آمیز وجود ندارد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید