“نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران” – آژانس مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران ، که توسط علیرضا ارواحی ، نویسنده و پژوهشگر هنر گردآوری شده و توسط نشر بنگاه منتشر شده است ، به بررسی پرونده های مارکو گریگوریان و مرتضی موماز می پردازد.

علی سجادیا ، طراح گرافیک ، تصویرگر و نویسنده دیگر کتاب نیز در این باره گفت: زبان به یکی از م becomeلفه های مهم در هنر معاصر تبدیل شده است ، البته نباید از زبان در هنر معاصر استفاده شود. من تحلیل آثار مرتضی ممیز را بر اساس نشانه شناسی آغاز کردم و در آنجا که بحث زبانی پیش آمد ، ارتباط آن با متن اثر را تحلیل کردم.

وی با اشاره به استفاده از چاقو در آثار مفهومی مرتضی ممیز ، در سه قسمت ادامه داد: ممیز بر اساس ایده ای که در هنر مفهومی پیدا کرده است از چاقو استفاده می کند که طبیعتاً تهدیدها و خشونت هایی است که ممکن است در هر دوره اهمیت خاصی داشته باشد. با این دوران ارتباط برقرار کنید.

رسول کمالی ، عکاس ، طراح گرافیک و تصویرگر و یکی از نویسندگان این کتاب نیز درباره این اثر گفت: در جلسات عصر یکشنبه با تعدادی از هنرمندان و محققان اصفهانی ، به تدریج وارد حوزه تئوری هنر مفهومی شدیم و متوجه شدیم مقاله جوزف کوسه درباره هنر مفهومی و به همین دلیل مقاله دوم نوشته شد ، توضیح آن ترجمه است.

وی می افزاید: “جوزف کوستو در ایالات متحده زندگی می کند ، دانشجوی فلسفه و پیرو چهار هنرمند انگلیسی است که سعی می کنند از کلمات به عنوان ایده و مفاهیم در آثار خود استفاده کنند و به دنبال خلق ارزش های زیبایی و بصری نیستند. او دو سال پیش مقاله ای با عنوان “هنر به عنوان یک ایده” نوشت و خلاصه ایده های خود را در مورد هنر ارائه داد.

بیشتر بخوانید  خواب عالی و راحت در شب با چند ترفند / عکس ساده

کمالی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان قبل از کسوت به همان اندازه که او با انتقاد و دقت به موضوع هنر مفهومی نمی پرداختند ، ادامه داد: بنابراین مقالات قبلی چندان منظم و بی ربط نبودند ، بنابراین مقاله جوزف کسوت برای کتاب اخیر انتخاب شد. “

این هنرمند اصفهانی گفت: کاسوت به زیبایی شناسی حمله می کند. حتی کلمه زیبایی شناسی نیز از واژه لاتین ادراک حسی گرفته شده است. وی حتی معتقد است که زیبایی شناسی توسط فلسفه و فلاسفه از علم جدا شده و دچار نوعی انحراف شده است.

ضرورت هنر امروز انتقال زیبایی شناسی است

وی می افزاید: هرچه بگوییم زیبایی شناسی برداشتی درونی است و از بینایی ، شنوایی و بو گرفته می شود ، اما پیش شرط های ذهنی و تجربیات قبلی نیز بر آن حاکم است. حتی اگر چیزی که من زیبا می بینم از نظر دیگران لزوما زیبا نباشد ، حتی علاقه ما به چیزی باعث زیبایی ما می شود.

وی اظهار داشت: نیاز به هنر امروز عبور از این زیبایی شناسی و شکل دهی و به تصویر کشیدن مفهوم و آنچه در هسته اصلی هدف هنرمند است ، وجود دارد و در اینجا ایده اولویت مفهومی پیدا می کند.

این طراح و تصویرگر گرافیک گفت: حتی بیشتر آثار مارکو گریگوریان و مرتضی موماز ارجاعات داخلی نیستند ، در حالی که یکی از م componentsلفه های هنر مفهومی ، به گفته جوزف کاسوت ، ارجاعات درونی به کار هنری است. بنابراین می توان فرم را از بیرون گرفت اما کار باید درونی باشد.

بیشتر بخوانید  برگزاری اولین اردوی تیم ملی کوراش کشور با حضور کوراش‌کاران خراسان شمالی

وی گفت: “جوزف کوستو معتقد است که یک اثر هنری مفهومی هنگامی ارزش دارد که ماهیت هنر را زیر سال ببرد.” هنرمند مفهومی فقط به زبان نمی رود و خود هنر را به چالش می کشد.

یک اثر هنری مفهومی نمی تواند بدون عنوان باشد

کمالی با بیان اینکه یک کار هنری مفهومی نمی تواند بدون عنوان باشد ، افزود: بر اساس عنوان ، پنجره ای برای خواندن آن اثر در اختیار ما قرار می گیرد ، بنابراین اثر هنری مفهومی باید عنوان داشته باشد.

علیرضا ارواحی ، پژوهشگر هنر ، نویسنده و مترجم نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران ، در این باره گفت: من ، دوستان و همکارانم ، تمایل زیادی به انجام کارهای گروهی داشتم و این گروه ، که نام آنها در آغاز کتاب سال 1391 ، در دو کار اجرایی و تحقیقاتی آغاز شد. کتاب نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران در واقع یکی از نتایج کارهای پژوهشی این گروه است.

مباحث نظری و نظری در هنر

وی افزود: در این گروه ، یکی از اهداف ما بررسی نظریه و مباحث نظری در هنر در شاخه های مختلف آن و کار به طور خاص بر روی هنرمندان معاصر در زمینه هنرهای مفهومی بود و به این نتیجه رسیدیم که در این زمینه از مفهوم هنر ، مقالات و متون ترجمه های زیادی وجود ندارد. ما همچنین به جایی رسیدیم که فهمیدیم نظریه های متفکران و هنرمندان غربی در ایران متفاوت خوانده می شود یا اصلاً خوانده نمی شود ، بنابراین ما شروع به تدوین کتابی کردیم ، نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران.

بیشتر بخوانید  فقط تا ۱۹ اسفند برای بررسی لایحه بودجه فرصت داریم/پیشنهاد ندهید

این نویسنده از اصفهانی ادامه داد: مقاله جوزف کوستو یکی از مهمترین مقالات در این زمینه بود ، اما ترجمه نشد زیرا ترجمه آن مشکل بود و ناشران تمایلی به چاپ مقاله نداشتند ، بنابراین تصمیم گرفتیم که میلادی و دوباره ممیز.نقطه جوزف. “

ارواحی گفت: “لازم است از ابتدا نظریه های اصلی را دوباره بخوانید.” – ما باید برگردیم و دوباره این نظریه ها و نظریه ها را بررسی کنیم ، زیرا آنها سالهاست که خوانده می شوند و حتی در برخی موارد این مفاهیم سو mis تفاهم و سو تفاهم ندارند. “بنابراین در این کتاب ، ما به ابتدای هنر مفهومی رسیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید