طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران ، که توسط علیرضا ارواحی ، نویسنده و پژوهشگر هنر گردآوری شده و توسط نشر بنگاه منتشر شده است ، به بررسی پرونده های مارکو گریگوریان و مرتضی موماز می پردازد.
علی سجادیا ، طراح گرافیک ، تصویرگر و نویسنده دیگر کتاب نیز در این باره گفت: زبان به یکی از م becomeلفه های مهم در هنر معاصر تبدیل شده است ، البته نباید از زبان در هنر معاصر استفاده شود. من تحلیل آثار مرتضی ممیز را بر اساس نشانه شناسی آغاز کردم و در آنجا که بحث زبانی پیش آمد ، ارتباط آن با متن اثر را تحلیل کردم.
وی با اشاره به استفاده از چاقو در آثار مفهومی مرتضی ممیز ، در سه قسمت ادامه داد: ممیز بر اساس ایده ای که در هنر مفهومی پیدا کرده است از چاقو استفاده می کند که طبیعتاً تهدیدها و خشونت هایی است که ممکن است در هر دوره اهمیت خاصی داشته باشد. با این دوران ارتباط برقرار کنید.
رسول کمالی ، عکاس ، طراح گرافیک و تصویرگر و یکی از نویسندگان این کتاب نیز درباره این اثر گفت: در جلسات عصر یکشنبه با تعدادی از هنرمندان و محققان اصفهانی ، به تدریج وارد حوزه تئوری هنر مفهومی شدیم و متوجه شدیم مقاله جوزف کوسه درباره هنر مفهومی و به همین دلیل مقاله دوم نوشته شد ، توضیح آن ترجمه است.
وی می افزاید: “جوزف کوستو در ایالات متحده زندگی می کند ، دانشجوی فلسفه و پیرو چهار هنرمند انگلیسی است که سعی می کنند از کلمات به عنوان ایده و مفاهیم در آثار خود استفاده کنند و به دنبال خلق ارزش های زیبایی و بصری نیستند. او دو سال پیش مقاله ای با عنوان “هنر به عنوان یک ایده” نوشت و خلاصه ایده های خود را در مورد هنر ارائه داد.
کمالی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان قبل از کسوت به همان اندازه که او با انتقاد و دقت به موضوع هنر مفهومی نمی پرداختند ، ادامه داد: بنابراین مقالات قبلی چندان منظم و بی ربط نبودند ، بنابراین مقاله جوزف کسوت برای کتاب اخیر انتخاب شد. “
این هنرمند اصفهانی گفت: کاسوت به زیبایی شناسی حمله می کند. حتی کلمه زیبایی شناسی نیز از واژه لاتین ادراک حسی گرفته شده است. وی حتی معتقد است که زیبایی شناسی توسط فلسفه و فلاسفه از علم جدا شده و دچار نوعی انحراف شده است.
ضرورت هنر امروز انتقال زیبایی شناسی است
وی می افزاید: هرچه بگوییم زیبایی شناسی برداشتی درونی است و از بینایی ، شنوایی و بو گرفته می شود ، اما پیش شرط های ذهنی و تجربیات قبلی نیز بر آن حاکم است. حتی اگر چیزی که من زیبا می بینم از نظر دیگران لزوما زیبا نباشد ، حتی علاقه ما به چیزی باعث زیبایی ما می شود.
وی اظهار داشت: نیاز به هنر امروز عبور از این زیبایی شناسی و شکل دهی و به تصویر کشیدن مفهوم و آنچه در هسته اصلی هدف هنرمند است ، وجود دارد و در اینجا ایده اولویت مفهومی پیدا می کند.
این طراح و تصویرگر گرافیک گفت: حتی بیشتر آثار مارکو گریگوریان و مرتضی موماز ارجاعات داخلی نیستند ، در حالی که یکی از م componentsلفه های هنر مفهومی ، به گفته جوزف کاسوت ، ارجاعات درونی به کار هنری است. بنابراین می توان فرم را از بیرون گرفت اما کار باید درونی باشد.
وی گفت: “جوزف کوستو معتقد است که یک اثر هنری مفهومی هنگامی ارزش دارد که ماهیت هنر را زیر سال ببرد.” هنرمند مفهومی فقط به زبان نمی رود و خود هنر را به چالش می کشد.
یک اثر هنری مفهومی نمی تواند بدون عنوان باشد
کمالی با بیان اینکه یک کار هنری مفهومی نمی تواند بدون عنوان باشد ، افزود: بر اساس عنوان ، پنجره ای برای خواندن آن اثر در اختیار ما قرار می گیرد ، بنابراین اثر هنری مفهومی باید عنوان داشته باشد.
علیرضا ارواحی ، پژوهشگر هنر ، نویسنده و مترجم نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران ، در این باره گفت: من ، دوستان و همکارانم ، تمایل زیادی به انجام کارهای گروهی داشتم و این گروه ، که نام آنها در آغاز کتاب سال 1391 ، در دو کار اجرایی و تحقیقاتی آغاز شد. کتاب نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران در واقع یکی از نتایج کارهای پژوهشی این گروه است.
مباحث نظری و نظری در هنر
وی افزود: در این گروه ، یکی از اهداف ما بررسی نظریه و مباحث نظری در هنر در شاخه های مختلف آن و کار به طور خاص بر روی هنرمندان معاصر در زمینه هنرهای مفهومی بود و به این نتیجه رسیدیم که در این زمینه از مفهوم هنر ، مقالات و متون ترجمه های زیادی وجود ندارد. ما همچنین به جایی رسیدیم که فهمیدیم نظریه های متفکران و هنرمندان غربی در ایران متفاوت خوانده می شود یا اصلاً خوانده نمی شود ، بنابراین ما شروع به تدوین کتابی کردیم ، نگاهی به آغاز هنر مفهومی در ایران.
این نویسنده از اصفهانی ادامه داد: مقاله جوزف کوستو یکی از مهمترین مقالات در این زمینه بود ، اما ترجمه نشد زیرا ترجمه آن مشکل بود و ناشران تمایلی به چاپ مقاله نداشتند ، بنابراین تصمیم گرفتیم که میلادی و دوباره ممیز.نقطه جوزف. “
ارواحی گفت: “لازم است از ابتدا نظریه های اصلی را دوباره بخوانید.” – ما باید برگردیم و دوباره این نظریه ها و نظریه ها را بررسی کنیم ، زیرا آنها سالهاست که خوانده می شوند و حتی در برخی موارد این مفاهیم سو mis تفاهم و سو تفاهم ندارند. “بنابراین در این کتاب ، ما به ابتدای هنر مفهومی رسیده ایم.