ثبت نام: بدنه کارت ملی باید ارائه شود. زمان صدور کمتر از 2 هفته است



وی ادامه داد: اکنون طبق تفاهم نامه سازمان اسناد در کشور ، این نقشه پیوست شده است. در حالی که سازوکار تغییر ، اصلاح و یادآوری پین خاص روی کارت هوشمند در دستور کار بود. در نتیجه ، شماره پین ​​فراموش شده در آینده نزدیک در کلیه دفاتر خدمات الکترونیکی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه صدور گواهینامه در فضای مجازی و فضای الکترونیکی در دستور کار سازمان ثبت احوال است ، یادآور شد: دستگاه ها و سازمان هایی مانند بانک هایی که با این سازمان ارتباط آنلاین دارند از خدمات این کارت هوشمند استفاده می کنند ؛ به طوری که سازمان اسناد می تواند با ما تفاهم نامه ای امضا کند تا به نگرانی های مردم در معاملات املاک و مستغلات پاسخ دهیم و افراد می توانند کارت را در کارت خوان ها قرار دهند و با ترکیب اثر انگشت شخص در زمان انجام معامله با احراز هویت با پایگاه داده سازمان ثبت احوال شخص را آرام کنید.

ابوترابی با اشاره به سایر کاربردهای کارت هوشمند ملی توسط سایر دستگاه ها گفت: این در هنگام افتتاح حساب های بانکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این کار با پرداخت خودکار و دریافت خود بانک ها انجام می شود. بانک ملی شعبات خود را مشخص کرده و این مشکل در آینده نزدیک گسترده خواهد شد و هموطنان می توانند از خدمات دولت الکترونیکی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرایی می توانند با سیستم سازمان ثبت احوال کشور ارتباط برقرار کرده و افراد را تأیید صلاحیت کنند ، گفت: از گواهینامه به عنوان اثر انگشت و زنبق که در نقشه ملی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید  مولوی عبدالحمید و واقعیتی که او بهتر از دیگران درک کرده است

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: احراز هویت از طریق تلفن همراه و استفاده از این خدمات نیز با آوردن کارت به تلفن همراه امکان پذیر است ، اما دستگاه های مختلف ممکن است کارت خوان را براساس تفاهم نامه با سازمان ثبت احوال و از طریق این سیستم این سازمانها به هم متصل هستند.

ابوترابی یادآور شد: در حال حاضر 6000 نفر در هر ثانیه ساخته شده و ظرفیت آنها حداکثر تا 10 هزار نفر است و این سازمان آماده است با استفاده از این کارتخوان ها با همه دستگاه ها تفاهم نامه استفاده از ظرفیت احراز هویت را امضا کند.

وی با اشاره به وضعیت اخیر صدور کارت های هوشمند ملی برای ایرانیان گفت: از جمعیت 64.5 میلیون نفر واجد شرایط ، بیش از 61 میلیون نفر مدارک خود را پر کرده و کارت های هوشمند ملی را برای 51 میلیون و 360 هزار روح صادر کرده اند ؛ در این میان ، 5 میلیون نقشه ملی تولید ملی تحویل داده شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه سازمان ثبت احوال کشور در صدور کارت ملی مشکلی ندارد ، افزود: انتظار داریم ماهانه 2.5 میلیون کارت ملی ظرفیت ایجاد کنیم و اگر بدنه کارت ملی ارائه شود می توانیم ظرف 6 ماه همه را تحت پوشش قرار دهید. “اگر بدنه کارت ملی ارائه شود ، ما زمان صدور کارت ملی را به کمتر از 15 روز کاهش خواهیم داد.

۴۷۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید