سپاه 21 مرکز واکسیناسیون یکپارچه در سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است



به گزارش ایرنا ، سردار احمد شفاهی روز چهارشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان در زمینه مقابله با شیوع تاج داریم ، عدم پذیرش عمومی واکسیناسیون است. به عنوان مثال ، از سه مرکز واکسیناسیون تأسیس شده در زاهدان ، به طور متوسط ​​کمتر از 50 نفر روزانه به این مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: در زمینه راه اندازی بیمارستان صحرایی ، در اوایل تیرماه ، ما به روسای سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان در صورت نیاز به اعلام هماهنگی شروع بیمارستان صحرایی از این مرکز به دلیل اینکه ما در حومه شهر امکانات لازم را نداریم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: “سپاه در حال حاضر آماده راه اندازی بیمارستان صحرایی است. البته با بیمارستان سپاه نبی اکرم زاهدان هماهنگ شده است تا 50 تخت به ظرفیت موجود اضافه شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز به انتقال عمق فاجعه به مردم ، نقش رسانه ها در این زمان بسیار حیاتی است ، زیرا ویروس جهش یافته فعلی موسوم به “دلتا” که اکنون در استان مشغول آن هستیم ، بسیار مسری تر از اسلاف خود است. “و این ضروری است که همه مردم بیش از هر زمان دیگری قوانین بهداشتی را رعایت کنند.

سردار شفاهی گفت: سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا سخت تلاش می کنند و بسیجیان گروههای جهادی سیستان و بلوچستان در میدان هستند.

وی گفت: افزایش آگاهی و تقاضای عمومی از مقامات دو وظیفه اصلی رسانه ها است و این وظایف در دوره کنونی پس از شیوع ویروس رسوا کرونا بارزتر می شوند.

بیشتر بخوانید  عصبانیت فرهاد مجیدی از شاگردانش ؛ این چه نمایشی است؟

فرمانده ساچه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: “نکته و اقدام اصلی دیگر ما شناسایی افراد مرتبط با فرد آلوده بود که در این راستا حداقل 10 نفر از افراد مرتبط با بیمار به عنوان بخشی از پروژه شهید شناسایی و تحت نظر قرار گرفته اند. سلیمانی “.”

وی ادامه داد: اقدام دیگر ما حمایت از تهیه و توزیع سبدهای معیشتی در بین گروه های آسیب پذیر است که عمدتاً در مناطق حاشیه ای در حال گسترش هستند و از ابتدای شیوع جدید 5250 سبد غذایی توزیع شده است.

سردار شفایی گفت: هم اکنون روزانه بالغ بر 2000 پرس غذای گرم و سوپ مخصوص بیماران کرونیا توسط بسیجیان زاهدان تهیه و در بین اقشار فقیر توزیع می شود.

وی گفت: بسیجیان ما در زمینه وضو و تشییع در آرامستان ها فعالیت می کنند و هیچ محدودیتی نداریم و به طور متوسط ​​روزانه بین 30 تا 40 نیروی جهادی در وضو شرکت می کنند.

به گفته زاهدان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ؛ با مرگ 27 مورد جدید ، تعداد مرگ تاج در سیستان و بلوچستان به 1739 نفر رسید.

محمد هاشمی شهری گفت: با اضافه شدن هزار و 533 مورد تاج جدید در 24 ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان ، تعداد افراد آلوده در استان به 65 هزار و 56 نفر رسیده است.

وی افزود: 734 بیمار مبتلا به بیماریهای حاد تنفسی و 415 بیمار مبتلا به بیماری کرونر قلب در بیمارستانهای سیستان و بلوچستان تحت درمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید